جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسماعیل هنیه

حوزه/ هنیه گفت: اعلامیه بالفور از سوی کسانی که هیچ حقی در فلسطین نداشتند برای کسانی که هیچ ارتباطی به سرزمین فلسطین نداشتند، صادر شد و چنین اعلامیه ای نمی تواند حقایق تاریخی و جغرافیایی را تغییر دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه از بیروت، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی ویدیویی به دومین اجلاس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تاکید کرد: عنوان این کنفرانس که «فلسطین از اعلامیه بالفور تا وعده الهی» است، سرنوشت مسئله را تعیین کرده است.

وی افزود: اعلامیه بالفور از سوی کسانی که هیچ حقی در فلسطین نداشتند برای کسانی که هیچ ارتباطی به سرزمین فلسطین نداشتند، صادر شد و  چنین اعلامیه ای نمی تواند حقایق تاریخی و جغرافیایی را تغییر دهد.

هنیه گفت: با وجود حوادث منطقه ، این کنفرانس بار دیگر مساله فلسطین را در صدر اولویت‌های جهان اسلام قرار داد و کنفرانسی که امروز در بیروت برگزار شد، تاکیدی بر این است که مسئله فلسطین، اولویت نخست امت اسلامی است.

وی افزود: ما مانع برپایی کشوری فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به‌پایتختی قدس شریف نیستیم، اما اشغالگران را به‌رسمیت نمی‌شناسیم.

هنیه گفت: ما خواهان بازسازی سازمان آزادیبخش فلسطین هستیم که دربردارنده همه گروهها از جمله حماس و جهاد باشد تا یک رهبری واحد و یکپارچه داشته باشیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: این کنفرانس بار دیگر مسأله فلسطین را در صدر اولویت‌های آحاد امت اسلامی قرار می‌دهد و برگزاری این کنفرانس در بیروت پایتخت مقاومت، ثابت می‌کند که مسأله فلسطین، مسأله محوری این امت باقی می‌ماند.

وی افزود: حجم ظلم تاریخی که علیه ملت فلسطین صورت گرفته است، نشان می‌دهد که بیانیه بالفور به دنبال از بین بردن مسأله فلسطین بود، اما ملت فلسطین با وجود گذشت 100 سال از بیانیه شوم بالفور، شکست نخورده است.

هنیه در ادامه افزود: از جمله چالش‌هایی که وجود دارد این است که بخشی از ملت فلسطین به دنبال سازش و گزینه مذاکره و تعامل با رژیم اشغالگر هستند، اما نتایج این روند برای ملت ما  و جایگاه مسأله فلسطین در محافل عربی و اسلامی، سخت و دردناک خواهد بود.

هنیه گفت: مقاومت گزینه‌ای راهبردی بر ما است که به واسطه آن می‌توانیم سرزمین و مقدساتمان را بازپس بگیریم.

وی افزود: اختلافات بین گروه‌های فلسطینی به گذشته پیوسته است و ما هر آنچه را برای تحقق آشتی لازم باشد، تقدیم خواهیم کرد.

این مقام جنبش حماس اظهار داشت: ما امیدواریم که ثبات و امنیت در سوریه برقرار شود و این کشور بتواند ایفای نقش تاریخی خود در قبال مسأله فلسطین را از سر بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha