سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 نشریه«نمای حوزه»

حوزه/ دویست و سومین شماره نشریه«نمای حوزه» با اخبار متنوع حوزوی، دینی و فرهنگی پیرامون حوزه خواهران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در جدیدترین شماره دوهفته نامه "نمای حوزه" مطالبی چون:« حوزه های علمیه خواهران ستون  انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی  است»، « آمادگی بیش از 43 هزار طلبه حوزه های علمیه خواهران در قالب قرارگاه های فرهنگی برای فعالیت های تبلیغی»، « بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در پی سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا»،« بیانیه پایانی هشتمین اجلاسیه ای منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و روحانیت استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل» و .... به چشم می خورد.

همچنین « مراسم رونمایی از کتاب "حیات طیبه " ره توشه تبلیغی بانوان»، « حوزه های علمیه خواهران پیشتاز و مصداق روشنگر معارف دینی در جامعه هستند»،« ضرورت حضور مؤثر طلاب خواهر در فعالیت های فرهنگی» و تصریح معاون فرهنگی تبلیغی حوزه خوهران مبنی بر آمادگی بیش از 43 هزار طلبه حوزه های علمیه خواهران در قالب قرارگاه های فرهنگی برای فعالیت های تبلیغی،  از دیگر عناوین چاپ شده در  این دوهفته نامه می باشد.

* علمای بلاد فضای جدیدی برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی  فراهم کنند

 در صفحه پنجم این نشریه می خوانیم: آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در نشست خبری با رسانه های آذربایجان شرقی که در پاویون فرودگاه شهید مدنی تبریز برگزار شد با اشاره به سابقه پنجاه ساله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تاریخ سیاسی و فرهنگی کشور گفت: در دوران خفقان تاریخ و دوران ستم شاهی اعضای این جامعه با سخنرانی های افشاگرانه پایه های طاغوت را متزلزل کرده و نقش موثری در پیروزی انقالب اسلامی  داشتند.

*جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیش از نیم قرن سابقه دارد

»آیت الله مرتضی مقتدایی در آیین افتتاحیه هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در تبریز، با اشاره به اجلاسیه ای در حضور مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در این اجلاسیه فرمودند جایگاه و احترامی که مدرسین حوزه علمیه دارند، اعطایی نبوده و عزتی است که نشات گرفته از خود اعضای جامعه مدرسین است.

همچنین نکته های ناب از فرمایشات  آیت الله العظمی خامنه ای  درباره خانواده تحت عنوان  »بروید با هم بسازید« نیز از دیگر عناوین چاپ شده در این نشریه می باشد.

* ترجمه ای از صحیفه سجادیه که مقام معظم رهبری آن را تحسین کردند

در قسمتی از این نشریه می خوانیم : مقام معظم رهبری  در دیدار شاعران مذهبی سرا، شاعران را به استفاده از مضامین دعاهای نقل شده از ائمه معصومین برای شعرسرایی توصیه کردند. ایشان به طور خاص از صحیفه سجادیه نام بردند و گفتند: »دعاهایی که در صحیفه سجادیه است را بخوانید، اینها را یاد بگیرید تا بتوانید انشاءالله وظیفه را انجام بدهید؛ رهبر معظم انقلاب  در این دیدار به ترجمه های جدید از صحیفه سجادیه اشاره کرده و از آن تمجید کردند.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری  به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت امام سجا یادداشت  را از »حجت الاسلام  جواد محمدزمانی« را درباره ویژگی های ترجمه صحیفه سجادیه که مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفت، منتشر می کند.

۳۱۳/۳۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha