دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیش از هر چیز باید تفکر بسیجی را ترویج دهیم، گفت: دشمن هرگز با جامعه‌ای که تفکر بسیجی دارد گلاویز نمی‌شود همچنین تفکر بسیجی در همه دنیا کار ساز بوده و اگر در آن ترس وجود نداشته باشد، جهادی پیروز خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز در دیدار فرماندهان بسیج و اعضای شورای فرماندهی سپاه خراسان جنوبی، در اولین روز از هفته بسیج، اظهار داشت: جنگ و جهاد دو موضوع متفاوت از هم هستند، در جهاد مسائل مادی مورد هدف نبوده و آنچه که اهمیت دارد بر اساس یک جهان‌بینی، خداشناسی، معادشناسی و انسان‌شناسی است.

وی با اشاره به این که در جنگ اهمیت دادن به منافع مادی و تشکیلات آن کاری پست به شمار می‌رود و بین جنگ و جهاد، تفاوتی اساسی وجود دارد، افزود: در جهاد اجرای حق و عدالت مطرح است که بر اساس وظیفه و قرب الهی صورت می‌گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیش از هر چیز باید تفکر بسیجی را ترویج دهیم، گفت: دشمن هرگز با جامعه‌ای که تفکر بسیجی دارد گلاویز نمی‌شود. همچنین تفکر بسیجی در همه دنیا کار ساز بوده و اگر در آن ترس وجود نداشته باشد، جهادی پیروز خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: در قرآن هم تاکید شده که به خواسته دشمن تن ندهید و این به این معنی است که در مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... از دشمن اطاعت نکن، که رعایت این موضوع بالاترین جهاد و عین تفکر بسیجی است.

وی افزود: در جهاد بحث عدل، حق، خدا و نجات انسان مطرح بوده که زیرساخت آن عشق به خدا و مخلوقین خدا است که در جهاد می‌جنگد تا انسان‌ها را از بند تعلقات پست دنیایی نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه مشکلات و ضعف مدیریت های برخی از مدیران سبب شده تا مردم را با رقص خوشحال نگه دارند، گفت: مسئولان به کارگری که دست خالی از سرگذر به خانه برمی گردد و یا فرد دیگری که منتظر واریزی یارانه اش در پایان ماه است؛ می گویند بروند برقصند تا خوشحال باشند، اما خوشحالی این است؟ ببینید دشمن تا کجا جلو امده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: اگر تفکر بسیجی فراگیر شود دیگر نیازی به جنگ سیاسی نیست، زیرا کفار در آن جامعه نفوذ نداشته و نمی‌توانند جنگ به راه اندازند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به فرمایشات امام راحل، گفت: اگر در مقابل دشمن عقب‌نشینی کنیم و کوتاه بیاییم دشمن بیشتر طمع کرده و حریص‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رفاه طلبی‌ها طمع دشمن را زیاد می‌کند، هرجا تخلفی صورت گیرد هزینه‌های سنگینی در پی خواهد داشت و ما موظف هستیم تا بیش از هر چیز تفکر بسیجی را ترویج دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha