جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبادی حوزه

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت رویکرد تخصصی به علوم، گفت: بدون تخصص نمی‌توان حرفی زد، لذا باید برنامه های آموزشی حوزه با رویکرد تخصصی پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز در جمع طلاب مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند، گفت: به دلیل شرایط جدیدی که پیش آمده، ایجاب می‌کند اساتید بیش از هر زمان دیگری تلاش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند، زیرا هم نیاز جامعه اسلامی بوده و هم جامعه انسانی نیازهایش بالاتر رفته و آفت ها هم افزایش یافته است.

 وی افزود: از گذشته دشمن برنامه‌های مختلفی علیه ما داشته و کارهای بزرگی را انجام داده و این کارها همه کارشناسی شده بود و برنامه‌های سیاسی دشمن بر کسی پوشیده نیست آنها از همان سالهای دور در پی حذف قرآن مسلمانان بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن معتقد است تا وقتی که قرآن در بین مسلمانان باشد، نمی توان مسلط شد، اظهار داشت: در زمان رضا شاه دشمن هر چه توانست تلاش کرد تا نشانه‌های دین را از بین برد، حتی اوقاف را از بین برد.

امام جمعه شهرستان بیرجند ادامه داد: دشمن بر روی تصرف افکار عمومی جهان کار کرد و برای تصرف افکار به کارهای مختلفی دست زد که از جمله آن می توان به ایجاد افکار عوامانه مانند اسلام وهابی و داعشی اشاره کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: دشمن تلاش دارد از اسلام چهره‌ای معرفی کند که فردی که از آن شناختی ندارد، حتی اسم اسلام را بر زبان نیاورد.

وی در ادامه با بیان این که علوم دینی باید همراه با باور و ایمان باشد، اظهار داشت: عملی که خارج از علوم دینی باشد، آفت بزرگ دین می‌شود، بنابراین شرایط استادی از نظر انتقال علم به مخاطب ظریف است، زیرا اگر علم تنها منتقل شود، خطرناک است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر ضرورت رویکرد تخصصی به علوم، گفت: بدون تخصص نمی‌توان حرفی زد، لذا باید برنامه های آموزشی حوزه با رویکرد تخصصی پیگیری شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha