جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خیریه اسلامی در کنیا، ازدواج جمعی برای جوانان نیازمند برگزار کرد

حوزه/ مراسم ازدواج تعدادی از زوج‌های نیازمند در مالیندی واقع در جنوب غربی کنیا توسط یک سازمان خیریه اسلامی برگزار شد و علاوه بر هزینه ازدواج، به آنان جهیزیه خانه، لوازم زندگی و مبلغی برای شروع مشاغل جدید نیز اهدا شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک سازمان خیریه بین المللی در شهر مالیندی واقع در جنوب غربی کنیا برای جوانان مسلمان نیازمند، مراسم ازدواج برگزار می‌کند.
احمد عبود، رئیس سازمان توفیق جوانان، در این‌باره به خبرنگاران، گفت: بسیاری از جوانان مسلمان، علاقه‌مند به ازدواج هستند اما بعضی از آنان به دلیل مشکلات مادی مجبورند، سال‌ها منتظر بمانند زیرا هزینه ازدواج در اینجا بسیار زیاد است.
وی افزود: اهداکنندگان هزینه ازدواج، هزینه شام عروسی را برای بیش از نُهصد نفر تأمین کرده‌اند. 
وی در یک مراسم ازدواج که برای بیست زوج مسلمان برگزار شده بود، این سخنان را گفت. این مراسم ازدواج جمعی رنگارنگ در آکادمی مسلمان تهذیب در مالیندی، واقع در ساحل اقیانوس هند برگزار شد. 
به این زوج‌های مسلمان محروم همچنین پس از ازدواج، جهیزیه و لوازم خانه نیز داده شده و آنان می‌توانند با همکاری اعضای خیریه، مشاغل جدیدی داشته باشند. به علاوه به جز تخت و وسایل خانگی، به زوج‌ها سرمایه‌ای نیز برای شروع یک کسب‌وکار جدید داده می‌شود. به هر عروس، یک دستگاه ماشین خیاطی داده شده و دامادها، موتورسیکلت و لوازم کار از جمله ابزار شغل لوله کشی و نجاری دریافت می‌کنند.
 

سلیمان تویا که با همسرش ازدواج کرده، می‌گوید: من بسیار خوشحالم که امروز با عشق زندگی‌ام، ازدواج می‌کنم. من می‌خواستم برای او عروسی بگیرم اما مشکلات اقتصادی پیش رو، مانع این امر می‌شد.
وی گفت که قصد داشته پول‌هایش را جمع کند و این مراسم ازدواج را در سال 2030 برگزار کند، زیرا خرج این مراسم برای قشر فقیر بسیار زیاد است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha