جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شریف

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه اصفهان گفت: ارتباط و وحدت حوزه و دانشگاه، یک وحدت ذاتی است، این وحدت اگر در حوزه نظر و تئوری اتفاق بیفتد، قطعاً در امر ظاهر هم این وحدت رقم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام میثم شریف، شامگاه دوشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ۲۷آذرماه سالروز شهادت آیت الله مفتح که به نام وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شده است، مرهون تلاش های همین شهید بزرگوار است.

وی بیان کرد: طبق بررسی‌ها، اولین نوشته‌ای که در این باب نگاشته شده است، مربوط به آیت الله مفتح است. شهید بزرگوار، این نیاز وحدت را احساس کردند و اولین جلسه وحدت حوزه و دانشگاه را در سال ۱۳۵۸، در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان در ادامه به بیان برخی از وظایف این نهاد پرداخت و گفت:  هفت هدف و وظیفه برای نهادهای رهبری در دانشگاه ها تدوین شده است: اول، توسعه و تعمیق آگاهی دینی؛ دوم، ‌ایجاد و گسترش فضای معنوی در دانشگاه‌ها؛‌ سوم،‌ رشد بینش سیاسی؛‌ چهارم، حمایت از تشکل‌های دانشجویی دینی؛ پنجم، حاکمیت بخشیدن به ارزش های اسلامی؛‌ ششم، مقابله با عقاید انحرافی؛ هفتم، تقویت پیوند حوزه و دانشگاه. باید در این زمینه تأکید کرد که به طور مشخص، وظیفه تقویت پیوند حوزه و دانشگاه در رأس وظایف نهاد رهبری در دانشگاه‌ها قرار دارد.

حجت الاسلام شریف تصریح کرد: در طول تاریخ همواره رابطه علم و دین مطرح بوده است، ولی به دلیل اینکه در دهه های اخیر، قلم به دست دشمن افتاد و فرهنگ تحمیلگر مدرن، گسترش پیدا کرد و مسیحیت قدرت گرفت، لذا ارتباط و وحدت میان مسیحیت و علم تجربی محال به نظر می رسد، ولی در اسلام، این وحدت و ارتباط، ذاتی است و کاملاً می تواند محقق شود.

وی در پایان ابراز کرد: ارتباط و وحدت حوزه و دانشگاه یک وحدت ذاتی است، این وحدت اگر در حوزه نظر و تئوری اتفاق بیفتد، قطعاً در امر ظاهر هم این وحدت رقم می خورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha