جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عمامه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر این که روحانی شیعه باید به روز باشد، تصریح کرد: طلبه‌ای که درس نخواند و تلاش نکند، تقدیری جز فقر ندارد و اگر باهمت و خالصانه تحصیل کند، تقدیر آقایی برای او رقم می خورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب (مرحله دوم طرح ادیب»، در اصفهان، اظهار کرد: امروز  ملبس شدن به لباس سربازی امام زمان(عج)  افتخاری بزرگ است که باید همواره توسط روحانیون پاس داشته شود.

وی با بیان اینکه روحانیون از سختی‌ها و  طعنه‌ها ناراحت نشوند، افزود: وظیفه ما تربیت و اصلاح انسان‌های نادان و مریض است، لذا نباید از طعنه‌ها و توهین‌های برخی از افراد جامعه ناراحت نشوید، چرا که چنانچه در جامعه مریض‌های دینی وجود نداشت که فلسفه ای برای حضور امامان و روحانیت نبود که لازمه آن اصلاح خود است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: روحانیون و طلاب فقط و فقط باید با هدف اصلاح گام در این مسیر بگذارند، چرا که هر هدفی جز این هدف والا، باطل و مذموم است و طبق روایات ائمه معصومین(ع)، چنانچه فردی به قصد اصلاح دیگران و احیای حقی، مطلبی را فرا بگیرد و آموزش دهد از چهل سال عبادت بالاتر است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان این که طلاب باید در مسیر طلبگی بدانند که چنانچه برای خدا خالصانه فعالیت  و مجدانه تحصیل کنند، دنیا و آخرت آن‌ها توانمان آباد می‌شود، ابراز داشت: توکل یعنی واگذاری امور به مقدرالامور؛ تقدیر اجباری نیست و همه تقدیر به انسان و همت فرد بستگی دارد، اگر خود را تغییر داد، تقدیرش هم تغییر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان ابراز کرد: اگر روحانیون روی فن بیان و خطابه و منبر خود تمرکز و توجه کنند، در جامعه موفق می‌شوند، این تقدیر الهی است ولی اگر تلاش نکنید، موفق نمی شوید.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: طلبه‌ای که درس نخواند و تلاش نکند، تقدیری جز فقر ندارد و اگر باهمت و خالصانه تحصیل کند، تقدیر آقایی برای او رقم می خورد. طبق روایات عالم، فرد باتقوا و مجاهد دارای درجه هستند.

وی اضافه کرد: زمان جوانی فصل آموختن و فراگرفتن علوم است، لذا طلاب و روحانیون جوان باید از بهار زندگی خود به بهترین شکل ممکن بهره ببرند. حفظ کردن آیات قرآن، احادیث، نهج البلاغه و معارف اهل‌بیت لازمه موفقیت و تقدیر خوب برای یک طلبه است.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: هر تقدیر خوب ابزارها و لوازمی می‌خواهد و اگر چنانچه با رفیق تنبل رفیق شدید، درس‌خوان نمی‌شوید، این طبیعت است که انسان رنگ رفیق و همراه را به خود می‌گیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که طلاب باید در مسیر طلبگی خود برای عالم شدن باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند، گفت: لباس روحانیت یک امانت الهی است، بنابراین باید زی و شأن طلبگی را حفظ کرد.

وی با تأکید براینکه کسی که تصمیم گرفته برای اسلام کارکند، یک لباس مشخصی دارد، گفت: این فرم لباس، یک لباس مقدس و مقام والاست، ما روحانی شیعه هستیم، بنابراین این امر نیازمند رعایت یکسری اصول و آدابی دارد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد بیان کرد: رفتار و گفتار روحانیون در جامعه زیر ذره‌بین نگاه‌های مردم است، وقار و شأن روحانیت باید در حد بالای آن رعایت شود؛ به شأن لباس روحانیت خیلی از امور مباح جامعه، نمی‌آید.

عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان ساخت: یک روحانی شیعه باید به روز باشد و حرف‌های عوام را تکرار نکند.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha