یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه فریدونکنار؛ خیرین حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: این که گفته می شود با وجود حوزه علمیه در یک شهر، نیازی به تاسیس آن در شهرهای مجاور نمی باشد، حرف اشتباهی است، چرا که مشاهده می کنیم در بسیاری از شهرها چندین دانشگاه وجود دارد، با این حال در شهرهای مجاور نیز این مراکز دایر هستند و کسی ادعای بی نیازی نمی کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام جلالی، امام جمعه فریدونکنار در نشستی با خیّرین حوزه های علمیه خواهران مازندران بیان کرد: پیامبر(ص) در حدیث ثقلین مسلمانان را به دو امر قرآن و عترت سفارش نمود که با حفظ و احیاء آرمان قرآن و اهداف اهل بیت(علیهم السلام) این امر حضرت رسول محقق می شود.

وی افزود: یکی از مهمترین راه های اساسی حفظ آرمان های قرآن و اهل بیت (علیهم السلام)، تاسیس حوزه های علمیه ای است که در آن اسلام ناب الهی تدریس شده و به دانش پژوهان و طلاب علوم دینی آموخته می شود و آنها نیز به عنوان مبلغین دین این معارف را  مراکز آموزشی و... در کشور و سراسر دنیا به دیگران می آموزند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: وجود حوزه علمیه در تمام شهرها ضروری است و این که گفته می شود با وجود حوزه علمیه در یک شهر، نیازی به تاسیس آن در شهرهای مجاور نمی باشد، حرف اشتباهی است، چرا که مشاهده می کنیم در بسیاری از شهرها چندین دانشگاه وجود دارد، با این حال در شهرهای مجاور نیز این مراکز دایر هستند و کسی ادعای بی نیازی نمی کند.

وی در ادامه افزود: حوزه های علمیه سابقه درخشانی در طول تاریخ داشته و بزرگانی چون حضرت امام خمینی(ره)، علامه امینی، آیت الله حائری و... از ثمرات این مراکز می باشند.

حجت الاسلام جلالی خاطرنشان کرد: در قرن های متمادی از صدر اسلام تا کنون، دانش آموختگان حوزه های علمیه همواره محافظ و نگهبان امور دینی و اسلام ناب محمدی(ص) و هدایتگر مردم بوده اند که انقلاب اسلامی یکی از مصادیق آن است که به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به وجود آمد و به واسطه آن انسانهای زیادی چه در داخل و چه در خارج کشور هدایت شده و الگو و سرمشق دیگر انقلابها در سراسر دنیا گردیده است.

وی اظهار کرد: همه ما سفر طولانی در پیش داریم که باید برای این مسیر، زاد و توشه فراهم نمائیم و در این خصوص نباید به این امید باشیم که بعد از مرگ با اموال و...ما، دیگران برایمان عمل بفرستند؛ بلکه باید در زمان حیات خود به فکر توشه آخرت بوده و با اموال و... خود در جهت خیر قدم برداریم.

امام جمعه فریدونکنار در پایان خاطرنشان کرد: کار خیّرین حوزه های علمیه بسیار ارزشمند و جهاد مالی است و در بعضی از آیات، بر جهاد نفسی و جانی مقدم شده است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha