جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دادگاه نظامی بحرین

حوزه/ گزارش ۴ مؤسسه حقوقی بحرینی درباره محاکمه غیر نظامیان بحرینی در دادگاه‌های نظامی جمعه (اول دی) در کنفرانسی خبری در بیروت منتشر خواهد شد.

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، پس از اعمال اصلاحات در قانون اساسی بحرین توسط حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه این کشور در اردیبهشت ماه گذشته که به موجب آن امکان محاکمه غیر نظامیان در دادگاه های نظامی فراهم آمد، برای اولین بار دادگاه نظامی بحرین روز دوشنبه ۲۵ دسامبر (۴ دی) جلسه قرائت و صدور حکم چندین غیر نظامی را برگزار خواهد کرد.

در این زمینه چهار سازمان حقوقی "مرکز حقوق بشر بحرین"، "انجمن حقوق بشر بحرین"، "انجمن سلام برای دموکراسی و حقوق بشر" و "موسسه خلیج برای دموکراسی و حقوق بشر" اعلام کرده اند گزارشی را در این خصوص با عنوان " مرگ یا اعتراف" تهیه نموده اند که تمامی موارد نقض حقوق اولین غیرنظامیانی که در دادگاه نظامی بحرین محاکمه می شوند را بررسی نموده است.

این گزارش جمعه پیش رو (اول دی) طی یک کنفرانس خبری در بیروت رونمایی خواهد شد و "باقر درویش" رئیس انجمن حقوق بشر بحرین در این مراسم به سخنرانی خواهد پرداخت.

این در حالی است که دولت بحرین پرداختن به مسئله محاکمه افراد غیر نظامی در دادگاه های نظامی در رسانه های داخلی بحرین را ممنوع کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha