سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ اختتامیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی  دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در پژوهشگاه ۶۲۶ پروژه در دست اجرا داریم که ۳۸۵ پروژه مسئله محور و ۲۴۱ پروژه بنیادی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین لکزایی پیش از ظهر امروز در اختتامیه سومین نمایشگاه دستاودرهای پژوهشی دفتر تبلیغات حوزه علمیه که در سالن غدیر این دفتر در قم برگزار شد گفت: ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده مهمترین هدف است. مهم این است سایر نهادها با مسئولین پژوهشی دفتر تبلیغات هم فکری کنند و از آثار جدید استفاده نمایند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: متاسفانه شاهد خلاء ارتباط بین دو بخش تولید کننده و مصرف کننده هستیم. دلیل آن شاید عدم احساس نیاز مصرفکننده  و تولید کننده و عدم اطلاع رسانی مصرف کننده از آثار تولید کننده است؛ کتابهایی مانند فرهنگ علوم قرآن تولید می شود و کسانی که در عرصه اسلامی سازی فعال هستند از این آثار خبر ندارند تا بخواهند استفاده کنند؛ این نشان ازضعف در ارتباطات است.

وی افزود: مسئولین پژوهشگاه به دنبال ارتباط و اطلاع رسانی در فضای مجازی هستند تا بهتر بتواندآثار خود را به مراکز علمی بشناسانند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی گفت: براساس همین نیازها در دفتر رویکرد جدیدی ایجاد شد تا به پژوهش های راهبردی توجه شود؛ الان در بخش پژوهشگاه 626 پروژه در دست  اجرا داریم این پروژه ها در مسائل مختلف است؛ از این موارد 385  فعالیت مسئله محور است و 241 پروژه  بنیادی است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: در دو سال گذشته سعی شده تولیدات تنها توجه تولید کتاب نباشد، بلکه به سایر موارد مانند تولید مقاله، رونق گرفتن و فعال شدن کرسی های تخصصی، فعال شدن کارگاه ها، فعال شدن  تولیدات مجلات به زبان انگلیسی و عربی، دامنه گستره فعالیت های به فضای بین الملل، توجه به فضای مجازی و بازخورد گیری از آثار منتشر شده درجامعه و در بین مبلغان و مسئولین فرهنگی است.

وی افزود: درحال حاضر یکی از این  مسائل که  فعال شده مجمع اندیشمندان ایران و عرب است و امیدواریم شاهد نتایج خوبی باشیم

حجت الاسلام والمسلمین  لک زایی گفت: مهمترین برنامه های آینده پژوهشگاه  ایجاد نظریه پردازی، توجه به مرجعیت علمی و فعال شدن  قطب های علمی، توجه به رویکرد تمدنی خواهد بود.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha