جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی محمد عباسی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به رویکرد انقلابی گری در حوزه های علمیه، گفت: جایگاه حوزه های علمیه در بصیرت افزایی و مبارزه انقلابی انکار ناپذیر است.

حجت الاسلام علی محمد عباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با تأکید بر عنصر بصیرت در خلق حماسه ۹ دی اظهار کرد: یوم الله ۹ دی از عرصه های بارز حضور و حمایت مردم بصیر و ولایت مدار در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی بود.

وی به نقش مبلغان دینی و حوزه های علمیه در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: قرآن کریم به همه مسلمین راهنمایی و ارشاد داشته که تا رفع کامل فتنه از جهان و تحقق کامل دین الهی با دین ستیزان سراسر عالم مبارزه کنند و هیچ درنگی در این کار نداشته باشند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا ادامه داد: در سوره های بقره و انفال خداوند بر لزوم مبارزه با فتنه و فتنه گر تأکید کرده، اما لزوما این مبارزه به معنای جهاد سخت و فیزیکی نیست، اگر چه در برخی مواقع این مبارزه باید از نوع سخت و فیزیکی باشد.

وی با اظهار به این امر که مبارزه با جنگ نرم، جهاد فکری، علمی و فرهنگی نیز از مصادیق مبارزه با فتنه و به نوعی تفسیر آیات مذکور است عنوان کرد: مبلغان باید در مقبابله با جنگ نرم فعالیت دوچندان داشته باشند.

رسالت مبلغان در فضای مجازی و تبلیغات رسانه ای

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه اتفاقات سال ۸۸ از جنس مبارزه نرم در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است، اظهار کرد: در این فضا مقابله با هجمه دشمن نیز باید از جنس تبلیغ رسانه ای، معرفت افزایی و روشنگری باشد از این رو مبلغان در این زمینه دارای رسالتی خاص هستند.

وی در ادامه افزود: فضای مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج، محافل مذهبی، دانشگاه ها، و... بستر مناسبی برای عملکرد بصیرت محورانه مبلغان محسوب می شود که باید در موضوع حماسه ۹ دی به آن اهتمام ورزند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم انقلابی ماندن حوزه های علمیه،بیان کرد: انقلابیون و رهبران مبارز انقلاب از حوزه های علمیه برخاسته اند و مبارزات انقلابیان از حوزه شکل گرفته است، بنابراین جایگاه حوزه های علمیه در بصیرت افزایی و مبارزه انقلابی انکار ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که حوزه طراوات و نشاط انقلابی خود را حفظ کند و پیگیر مطالبات انقلاب اسلامی از مسؤولان نظام باشد و نقش خود را در تبیین معارف دینی و اندیشه ناب انقلاب اسلامی پررنگ تر ایفا کند، به تحقیق داعیه جهانی شدن انقلاب اسلامی که پیامی الهی در بر دارد زود تر و عمیق تر محقق خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در پایان گفت: حوزه می تواند با اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب و تبیین دستاوردهای نظام و معارف دینی در رساندن جامعه به جایگاه کمال به مثابه موتور محرّک عمل کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha