جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حامد نیکزادیان / مرکز خدمات حوزه

حوزه/ مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه از برگزاری هجدهمین سفر استانی رئیس و مدیران ارشد مرکز خدمات به استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حامد نیکزادیان ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س) و گرامیداشت حماسه عظیم 9 دی، گفت: سفرهای استانی رئیس و مدیران ارشد مرکز خدمات از مهرماه سال 93 آغاز شده است و تا امروز که در سال چهارم این سفرها هستیم به 17 استان سفر داشته‌ایم.
وی بیان کرد: هجدهمین سفر استانی رئیس و مدیران ارشد مرکز خدمات هفته آینده از 12 الی 15 دی ماه به مدت چهار روز به استان زنجان برگزار می‌شود.
مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات گفت: زمینه‌سازی برای ایجاد یک حرکت علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه و معرفی جامع و کامل از مأموریت و شرح وظایف مرکز خدمات از جمله مهم‌ترین اهداف سفرهای استانی است.
وی ادامه داد: به همین منظور مدیران و مسئولان ستادی مرکز خدمات در قالب گروه‌هایی به‌ تمامی مدارس علمیه استان سفر کرده و گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات جدید این مرکز و همچنین نحوه آگاهی از این خدمات به مدیران، اساتید و طلاب این مدارس ارائه می‌کنند.
نیکزادیان تصریح کرد: در این دیدارها نمایندگان رئیس مرکز خدمات از ممتازین تحصیلی، حافظین قرآن، کادر، مدیران و اساتید مدارس علمیه تجلیل می‌کنند و سپس بروشورهایی که حاوی خلاصه‌ای از فعالیت‌های مرکز است بین طلاب توزیع می‌شود.
وی بیان کرد: استان زنجان در مجموع 8 شهر حوزوی و 17 مدرسه علمیه دارد که از این تعداد 8 مدرسه به برادران و 9 مدرسه به خواهران اختصاص دارد.
وی افزود: روز چهارشنبه گروه‌های اعزامی از سوی رئیس مرکز خدمات در قالب چهار گروه به مدارس علمیه سراسر استان اعزام می‌شوند و با طلاب این مدارس دیدار می‌کنند.
مدیر کل امور استان های مرکز خدمات ابراز داشت: یکی از برنامه‌های این گروه‌ها بررسی نیازها و مشکلات طلاب استان از نزدیک است و پس از شنیدن سؤالات و مسائل مطرح شده، در جلسه‌ای گزارش این دیدارها به رئیس مرکز خدمات ارائه می‌شود.
وی گفت: شناسایی و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع استانی و هویت بخشی، تقویت و ارتقای مراکز استانی در بین دستگاه‌های حوزوی، حاکمیتی و دولتی از دیگر اهداف این سفرها است.
مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان‌ها افزود: حجت الاسلام و المسلمین ربانی در اولین گام از سفر استان با حضور در گلزار شهدای استان زنجان به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام خواهند کرد.
وی ابراز داشت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، اساتید، مدیران و معاونان مدارس علمیه شهرستان زنجان، تعدادی از شخصیت‌های حوزوی و دیدار با مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی در ارتباط با مرکز خدمات دیگر برنامه‌های رئیس مرکز خدمات در روز پنجشنبه است.
نیکزادیان گفت: برگزاری جلسه شورای راهبردی مرکز خدمات با حضور رئیس، معاونان و مدیران مستقل مرکز خدمات و مدیر و همکاران مرکز خدمات استان میزبان ،از جمله برنامه‌های جدیدی است که امسال به برنامه سفرهای استانی اضافه شده است.
وی بیان کرد: در این جلسه مشکلات و نیازهای حوزویان استان مطرح و به آنها رسیدگی می‌شود و تصمیمات لازم در همان جلسه گرفته می‌شود.
شایان‌ذکر است، ارتباط نزدیک و عاطفی با جامعه‌ی هدف و گفتگوی صمیمانه با آنها، اطلاع یافتن از نحوه‌ی خدمت‌رسانی در استان‌ها از جهت کمی و کیفی و بررسی نیازها و مشکلات حوزویان با شنیدن نقطه نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادها و ارزیابی وضعیت مرکز خدمات در تعاملات و ارتباطات با مراکز و ادارات حوزوی و دولتی استان ازجمله اهداف سفرهای رئیس مرکز خدمات و هیئت همراه است.
همچنین از دیگر اهداف این سفرها می‌توان به حضور مدیران ارشد ستادی در صف و درک متقابل از فعالیت‌ها با توجه به محدودیت‌های استانی، کسب و تبادل تجربیات موفق استانی به استان‌های دیگر و هویت بخشی، تقویت و ارتقای مراکز استانی در بین دستگاه‌های حوزوی، حاکمیتی و دولتی اشاره کرد.
امسال چهارمین سالی است که سفرهای استانی برگزار می‌شود و در چهار سال گذشته رئیس مرکز خدمات با سفر به استان‌های آذربایجان غربی، کرمان، خوزستان، ایلام، سمنان، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، فارس، بوشهر، گیلان، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، یزد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و اردبیل و منطقه کاشان با حوزویان این استان‌ها دیدار و مشکلات آنها را از نزدیک مورد بررسی قرار داده است.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha