پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امیری

حوزه/مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام این مرکز، گفت: مرکز خدمات امسال سه برنامه جدید را به‌صورت جدی دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها کارآفرینی در بین خانواده‌های طلاب و روحانیان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد امیری، شنبه‌شب در همایش «خانواده آسمانی» در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه استان، در محل آستان مقدس  سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه علمیه استان امسال سه برنامه جدید را به‌صورت جدی دنبال می‌کند که یکی از آن‌ها کارآفرینی در بین خانواده‌های طلاب و روحانیان است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی به عنوان یکی از 10 استان پایلوت کشور برای کارآفرینی در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال انتخاب شده است، افزود: در این راستا پارسال قریب به 100 خانواده طلاب دوره آموزشی خیاطی و کارآفرینی را گذراندند که در آینده نزدیک تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا مشاغل خانگی را رونق دهند.

حجت‌الاسلام امیری تصریح کرد: مهارت افزایی طلاب و خانواده‌های آن‌ها و آموزش کار و مهارت به آن‌ها به‌منظور ایجاد شغل از دیگر برنامه‌های در دست اقدام مرکز خدمات حوزه علمیه استان است.

وی گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با سیاست‌گذاری کلان و تلاش در تأمین نیازهای اساسی زیستی و فرهنگی روحانیون و خانواده‌های آنان و همچنین پشتیبانی از مراکز حوزوی در شکوفاسازی نخبگان و استعدادهای برتر، زمینه‌ سازی تحقق رسالت حوزه را با تعهد به حفظ ارزش‌های اسلامی و هویت حوزوی، کرامت انسانی، رعایت شئون روحانیت و زیّ طلبگی و عدالت محوری، ایجاد نماید.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: این مرکز در کنار پاسخ‌گویی به بخشی از نیازهای معیشتی و زیستی طلابی که جزو برنامه‌های قبلی بوده، برنامه جدید توانمندسازی و کارآفرینی با اولویت خانواده طلاب را نیز در دستور کار قرار داده است تا ابتدا با ارائه آموزش‌های لازم و اشتغال‌زا زمینه ایجاد شغل‌های کوچک و خانگی و زودبازده را فراهم آورده و همچنین زمینه عرضه محصولات تولیدی را نیز تأمین کند.

وی با بیان اینکه ارتقای نشاط در خانواده روحانی و طلبه، محور سوم فعالیت‌های این مرکز است، افزود: در این راستا مرکز خدمات اقداماتی نظیر آموزش رشته‌های ورزشی شنا و تیراندازی مختص خانواده‌های طلاب غیر شاغل را اجرایی کرده و در آینده هم برنامه‌های مشابه اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به خدمات این نهاد به طلاب و روحانیان و خانواده‌های آن‌ها، گفت: ازاین‌پس برنامه‌های در دست اقدام مرکز خدمات حوزه علمیه با محوریت خانواده طلاب و روحانیان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه علمیه در سال‌های اخیر در نحوه ارائه خدمات گردش جدی داشته است، افزود: پیش‌ از این خدمات این مرکز در موضوع معیشت خلاصه می‌شد؛ به‌گونه‌ای که در سطح کشور تنها به امور معیشتی طلاب و روحانیان پرداخته می‌شد، اما سال‌های اخیر خدمات این مرکز به موضوع خانواده طلاب و روحانیان متمرکز شده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: تاکنون در کشور نهادی که به‌صورت ویژه موضوع خانواده روحانیان را مد نظر داشته باشد، نداشتیم و اگر نهادی هم در این زمینه فعالیت می‌کرد این فعالیت به‌صورت کمرنگ و غیر جدی بود.

وی با اشاره به مأموریت‌های مرکز خدمات، خاطرنشان کرد: هدفمندسازی خدمات معیشتی طلاب معزز و خانواده های آنان، برنامه‌ریزی و به تحقق رساندن سیاست‌های مرکز خدمات در حوزه معیشتی طلاب و خانواده، تعامل و ارتباط با نهادهای حوزوی و غیر حوزوی در زمینه توسعه، تسریع و تسهیل خدمات‌رسانی به جامعه هدف، نگاه علمی و دانش‌پژوهی نسبت به ارائه خدمات معیشتی طلاب و خانواده های آنان و آسیب‌شناسی جهت رفع مشکلات، شناسایی و تدوین برنامه‌های خدمات معیشتی و رفاهی موردنیاز طلاب و خانواده، شناسایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های رفاهی و معیشتی دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی و توجه خاص به مناطق محروم و نخبگان از جمله این مأموریت‌ها است.

انتهای پایم/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha