دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: روحانی و عالمی که حامل رسالت است، نمی‌تواند آدم ترسویی باشد به همین علت نباید از غیر از خداوند متعال نیز ترسی داشته باشد؛ هدف اصلی روحانیون از روحانی شدن علم‌اندوزی نیست، بلکه کمک به تحقق اهداف دینی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار جمعی از اساتید و طلاب شهرستان بسطام شاهرود که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با اشاره به اینکه به تعبیر حضرت علی علیه‌السلام هر چیزی آسیب خاصی دارد، اظهار کرد: علم نیز آفات فراوانی دارد و افرادی که در مسیر علم قدم برمی‌دارند باید به این آفات توجه داشته باشند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه حرکت در مسیر علم نیازمند ویژگی‌های خاصی است، اضافه کرد: یکی از این ویژگی‌ها دوری از تجملات دنیاست که یک اثر معنوی و یک اثر کاربردی لازمه تحصیل علم دارد، روحانیون و طلاب با حرکت علمی که آغاز کردند در حقیقت به‌سوی قله در حرکت هستند و کسی که به سمت قله حرکت می‌کند به هر میزانی که بار کمتری داشته باشد احتمال سقوط او نیز کمتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: روحانی و عالمی که حامل رسالت است نمی‌تواند آدم ترسویی باشد به همین علت نباید از غیر از خداوند متعال ترسی داشته باشد؛ یکی دیگر از ویژگی‌های موردنیاز روحانیون داشتن اهتمام نسبت به پیشرفت دین است چراکه هدف اصلی روحانیون از روحانی شدن علم‌اندوزی نیست بلکه کمک به تحقق اهداف دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ترویج معارف دینی را نیازمند رسیدن به فهم و درک درست از معارف دانست و مطرح کرد: طمع نداشتن به مادیات دنیایی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باید موردتوجه طلاب و روحانیون قرار گیرد چراکه هدف درس خواندن طلاب چشم‌داشت‌های مادی نیست.

وی بابیان اینکه مصاحبت و ارتباط با بزرگان دینی برای طلاب اهمیت بسیاری دارد، گفت: این ارتباط می‌تواند طلاب را به درجات ارزشمندی برساند؛ مراقبت از قلب، جان و روح در رسیدن انسان با سلامتی به قله و تاثیرگذاری در جامعه بسیار مهم است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه طلاب باید نسبت به واجبات و مستحبات اهتمام جدی داشته باشند، اظهار کرد: باید به میزانی به این مستحبات توجه شود که لطمه‌ای به امور مهم زندگی طلبه ازجمله درس او نرسد.

وی شناخت آسیب‌های علم و روحانیت را از ویژگی‌های مورد نیاز طلاب برشمرد و عنوان کرد: زمانی که انسان آفت‌ها و آسیب‌ها را نشناسد با توطئه‌های و نقشه‌های شیطان روبرو می‌شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha