جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: آنچه مسلم است این که اعتراضات به حق مردم در زمینه مسایل اقتصادی و معیشتی باید شنیده شده و مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: مردم در شرایط فعلی خواسته های به حقی راجع به لزوم مقابله با گرانی و مشکلات اقتصادی دارند و به خصوص دولت باید در تامین و تدوین بودجه حال ضعفای جامعه را مراعات کند که متاسفانه گویا این چنین نبوده است.

وی افزود: روند تخصیص بودجه باید به گونه ای باشد که باعث کاهش فقر و افزایش رفاه عمومی برای آحاد مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه شود نه این که بخشی از مردم که نیاز جدی به یارانه دارند را از دریافت آن هم محروم کنیم و به این وسیله باعث افزایش نارضایتی ها شویم.

این استاد اخلاق حوزه خاطرنشان کرد: مردم در آغاز اعتراضات به حقی داشتند اما باید مردم هم زمان شناس باشند و بدانند که اعتراض را چگونه و کجا مطرح کنند تا باعث سواستفاده دشمنان قسم خورده این کشور نشود.

وی گفت: طبعاً وقتی زمان شناسی در کار نباشد چه بسا در تجمعات افراد فتنه گر و مزدور بیگانه حضور یافته و باعث اغتشاش شوند کما این که شعارها و عملکرد برخی افراد به ظاهر معترض در روزها و شب های اخیر اعم از شکستن و آتش زدن خودروهای عمومی و شخصی، تیراندازی به افراد بی گناه و خسارت به اموال بیت المال نشان داد که آن ها به هیچ وجه دغدغه مردم و کشور را ندارند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بی شک کسی که وطن خود را بخواهد به دست دشمن بهانه نمی دهد و نمی گذارد که بیگانگان در امور کشورش طمع کرده و دخالت کنند.

وی گفت: قوه قضائیه و نهادهای امنیتی و انتظامی باید با آشوب طلبان و اغتشاشگران جدی برخورد کند و عوامل و سرتیم های آن ها را شناسایی نماید.

وی گفت: از سویی جای بسی تاسف است که شاهد سستی وزارت ارتباطات در مدیریت صحیح فضای مجازی هستیم و این که چرا زودتر جلوی سواستفاده عناصر دشمن از این وضع را نگرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین توکل تصریح کرد: این ها اگر درد دین داشته باشند باید از همان روز اول کانال های معاند تلگرامی را می بستند نه این که وضع ادامه یابد تا این که افرادی کشته و مجروح شده و این اغتشاشات و ناآرامی ها به وجود آید و دشمن از این وضعیت اظهار خوشحالی کند و به گستاخی خود علیه ملت و نظام اسلامی ما ادامه دهد.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha