پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله احمد جنتی

حوزه/ دبير شوراي نگهبان، اغتشاشات چند روز گذشته در كشور را حاصل طراحي بيگانگان و همراهي عوامل داخلي دانست و گفت: حمايت دشمنان قسم خورده كشور مانند عربستان، آمريكا، اسرائيل و انگليس از اين آشوب ها نشان داد كه قصد دارند يكپارچگي مردم مسلمان ايران را مخدوش كنند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، به نقل از روابط عمومي شوراي نگهبان، آيت الله جنتي، امروز در آغاز جلسه هفتگي اعضاي اين شورا، با اشاره به اغتشاشاتي كه در چند روز گذشته در كشور به وجود آمد، اين آشوب‌ها را حاصل طراحي بيگانگان دانست كه با هماهنگي برخي عوامل داخلي و با استفاده از بستر فضاي مجازي رخ داده است.

دبير شوراي نگهبان،  توانمندي نهادهاي انتظامي و امنيتي در كنترل اين اتفاقات را مايه اميدواري برشمرد و از مردم انقلابي ايران كه به صورت خودجوش براي دفاع از نظام جمهوري اسلامي در صحنه حضور يافتند و توطئه دشمنان را خنثي كردند، قدرداني كرد.

وی، حاضرين در تجمعات را دو گروه متفاوت دانست و افزود: دليل حضور برخي افراد، نارضايتي از مشكلات اقتصادي است كه بايد به آنها حق داد و دولت و ساير نهادهاي مرتبط بايد به مطالبات آنها رسيدگي كنند، اما برخي هم در اين تجمعات حضور يافته بودند كه شعارهاي هنجارشكنانه مي دادند و به مقدسات مردم توهين مي كردند و دنبال اين بودند كه اين تجمعات را به حربه‌اي براي ضربه زدن به كشور تبديل كنند، اين گروه از مردم جدا هستند و آشكار است كه با تحريك دشمنان ايران اسلامي به صحنه آمده اند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حمايت دشمنان قسم خورده كشور مانند عربستان، آمريكا، اسرائيل و انگليس از اين آشوب ها نشان داد كه قصد دارند يكپارچگي مردم مسلمان ايران را مخدوش كنند.

دبير شوراي نگهبان در پایان با اعلام نگراني از وضعيت اقتصادي كشور، اظهار کرد: عدم رسيدگي به وضعيت نابسامان مؤسسات اعتباري و مالي و عدم پاسخگويي به مطالبات به‌حق مردم، زمينه‌ساز بخشي از اين اعتراضات بوده كه لازم است دولت هرچه سريع تر چاره اي براي اين مشكلات بينديشد. همچنين با توجه به اين كه زمينه سازي اين اغتشاشات در فضاي مجازي صورت گرفته، باید اقدامات جدي و مؤثري براي قانونمند شدن اين عرصه انجام شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha