جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ بهترین راه برای کاهش تصادفات و آسیب های اجتماعی فرهنگ سازی است و در این باره نقش هنر و رسانه می تواند بسیار پررنگ تر باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولین سازمان فرهنگی شهرداری و راهور قم  گفتند: تامین اجتماعی و برقرارکردن امنیت از مسائل مهم در هر جامعه است و لازم است مسئولین توجه بیشتر به مسئله اجتماعی داشته باشند.

معظم له با بیان اینکه در کاهش تصادفات بعضی فعالیت ها، مانند عریض کردن خیابان اثر گذار است افزودند: اگر مسئولین بتوانند این برنامه را اجرا کنند و خیابان ها را تعریض کنند کار بزرگی کرده اند؛ ولی شرایط  طوری است که نمی شود، خیابانها عریض و طویل کرد.

ایشان افزودند: وقتی این مرحله را نتوان محقق کرد، باید اقدام دیگری در کاهش تصادفات صورت گیرد و آن فرهنگ سازی در رانندگی است. بنابراین اگر بتوانیم در مسائلی مختلف فرهنگ سازی کنیم، قطعا توانسته ایم مشکلات اجتماعی مانند تصادف را هم کاهش دهیم

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: فرهنگ سازی از مسائل مهم در هر جامعه است. برای این مسئله باید از دوران نوجوانی و جوانی و مدارس ابتدای شروع شود تا وقتی فرد، جوان رشیدی شد بتواند این فرهنگ را درست در جامعه اجرا کند.

استاد درس خارج حوزه تصریح کرد : متأسفانه بیشتر تصادفات از سوی جوانان موتور سوار آن هم به دلیل روحیه جوانی و عشق به سرعت و موتور اتفاق می افتد و همین، مشکلاتی را برای خانواده فرد به وجود می آورد.

معظم له بیان داشتند: بنابراین بهترین راه برای کاهش تصادفات و آسیب های اجتماعی دیگر این است که  فرهنگ سازی کنیم و در این باره نقش هنر و رسانه می تواند بسیار پررنگ تر باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha