جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فتحعلی خانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: بی شک یکی از الزامات کارآمدی مضاعف حوزه های علمیه در راستای پاسخ به نیازهای جامعه اسلامی، جدیت در مقوله تحول در حوزه است.

دکتر محمد فتحعلی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: این که رهبر فرزانه انقلاب و بزرگان حوزه بر مساله تحول تاکید دارند به این خاطر است که حوزه باید بتواند به نیازهای نوپدید جامعه پاسخگو باشد و در این راستا با تحول مطلوب می تواند ماموریت های محوله و رسالت سنگین تاریخی خود را به سرانجام برساند.

وی با بیان این که از سالیان گذشته تلاش های خوبی در مسیر تحول در حوزه انجام شده است، گفت: بی شک ثمره شیرین تحول در حوزه که البته باید توام با برنامه ریزی منسجم و پیگیری مداوم باشد این است که شاهد ارتقای بیش از پیش سطح کارآمدی و پاسخگویی حوزه های علمیه به نیازها و تحولات روز جامعه اسلامی خواهیم بود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این که تحول در همه عرصه ها از جمله در عرصه مهم آموزش و پژوهش لازمه این کار است، خاطرنشان کرد: تحول در علوم انسانی بر محوریت اسلامی سازی و بومی سازی آن به تحول در حوزه کمک بسیاری می کند ، چه آن که اساساً تحول در حوزه و در تحول در علوم انسانی در بسیاری از موارد لازم و ملزوم هم هستند.

وی افزود: خوشبختانه و با عنایت پروردگار ما استعدادها و ظرفیت های علمی خوبی در حوزه داریم اما آنچه مهم است و مورد انتظار این که از این ظرفیت و ذخیره گرانقدر به خوبی در مسیر رسالت های نهاد روحانیت به خصوص با توجه به تحولات پرشتاب عصر کنونی به درستی بهره برداری کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha