شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مولوی صوفی محمد

حوزه/ رئیس نهضت اجرای شریعت محمدی پاکستان که به دلیل گرایش های افراطی چند سال قبل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، پس از آزادی برخلاف مواضع گذشته خود گفت: کشتن مسلمانان، زنان و کودکان بیگناه حرام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ مولوی صوفی محمد رئیس نهضت اجرای شریعت محمدی پاکستان که به دلیل گرایش های افراطی چند سال قبل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود پس از آزادی، در یک برنامه تلویزیونی برخلاف مواضع گذشته خود گفت: کشتن مسلمانان، زنان و کودکان بیگناه حرام است.

مولوی صوفی محمد در سال 2009 به همراه دو پسرش ضیاءالله و رضوان الله در شهر پیشاور و به اتهام دست داشتن و همکاری در عملیات تروریستی، ارتباط با گروهک های افراطی، عدم پذیرش قانون اساسی پاکستان و سخنرانی علیه حکومت از سوی سازمان های امنیتی بازداشت شده بود و در زندان به سر می برد.

وی چند روزی است که به درخواست وکیلش از دادگاه، بدلیل کهولت سن و بیماری و با قرار وثیقه آزاد شده است.

رئیس نهضت اجرای شریعت محمدی پاکستان پس از آزادی و گفتگو با یکی از شبکه های تلویزیونی خصوصی پاکستان اظهاراتی داشت که تا میزان زیادی برخلاف مواضع پیشین او بود، او گفت: کشتن مسلمانان حرام است، اقدام مسلحانه علیه حکومت خلاف شریعت می‌باشد و کشتن زنان و کودکان ولو کافر حرام می باشد.

وی افزود: گروه هایی مانند طالبان از خوارج هم بدتر هستند و من مخالف درس خواندن زنان و دختران نیستم بلکه معتقدم حمله به مراکز آموزشی حرام است، کسب علم بر هر مرد و زن مسلمان واجب است.

این اظهارات مولوی صوفی محمد پس از آزادی، باتوجه به سابقه وی بازتاب زیادی در رسانه‌های پاکستان داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha