سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
معاون سلامت و امور بیمه های مرکز خدمات در جمع مدیران مجتمع های طلاب پردیسان

حوزه/ حجت الاسلام حسام افروز با بیان اینکه رویکرد مرکز خدمات در بخش سلامت تقدم پیشگیری بر درمان است گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت و سلامت ویژه حوزویان و خانواده آنان یکی از مهم‌تری گام‌های مرکز خدمات در بخش سلامت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسام افروز سه شنبه شب در جمع مدیران مجتمع‌های طلاب در شهرک پردیسان قم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) گفت: مرکز خدمات تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی به سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) انجام می‌دهد ولی برای انجام خدمت صادقانه نیازمند همکاری طلاب عزیز هستیم.
وی گفت: تا چند سال گذشته رویکرد جهانی در مورد سلامت، درمان محور بوده است ولی امروزه این رویکرد منسوخ شده و به سمت پیشگیری تغییر کرده است.
معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات با بیان اینکه رویکرد مرکز خدمات در بخش سلامت تقدم پیشگیری بر درمان است گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت و سلامت ویژه حوزویان و خانواده آنان یکی از مهمترین گام‌های مرکز خدمات برای دستیابی به اهداف این رویکرد مهم و مورد تأکید است.
وی گفت: با توجه با تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت بهداشت بسته شده و با همکاری آنها بیماری‌های شاخص بر اساس مناطق مختلف کشور احصا شده است و همچنین با بررسی اسناد پزشکی که طلاب به بیمه تکمیلی ارائه می‌کنند نوع بیماری‌هایی که بیشتر در بین طلاب و خانواده‌ها در استان‌های مختلف کشور شایع است مشخص شده است و بر اساس این اطلاعات اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کرده‌ایم.
حجت الاسلام حسام افروز به طرح سنجش سلامت طلاب جدیدالورود اشاره کرد و گفت: امسال برای پنجمین سال پیاپی این طرح اجرا می‌شود و بر اساس این طرح طلاب قبل از ورود به حوزه مورد سنجش سلامت قرار گرفته و از وضعیت سلامت جسمی و روحی آنها آگاه می‌شویم و برای آنها پرونده سلامت تشکیل می‌دهیم.
وی گفت: در پورتال مرکز خدمات بخشی به نام مجله سلامت راه اندازی شده است که هفته به هفته به روز شده و بر اساس سنجش نیازها اطلاعات پزشکی و سلامت در آن بارگذاری می‌شود.
معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات گفت: ما درصدد هستیم کارگاه آموزشی بهداشت و سلامت را ویژه خانواده‌ها در مجتمع‌های طلاب برگزار کنیم و کارشناسان بهداشت و سلامت و تغذیه با حضور در این کارگاه‌ها، دوره‌هایی را برای آموزش خانواده‌ها برگزار کنند.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره‌ها تأکید کرد: با یک تغییر نگرش نسبت به تغذیه و یا برگزاری یک دوره آموزشی دهان و دندان ویژه فرزندان می‌توان از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرد.
همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین زهرایی رئیس اداره آموزش و ارتقای سلامت مرکز خدمات در گزارشی به تبیین اهداف برگزاری کارگاه‌های آموزشی بهداشت و سلامت و همچنین تعداد کارگاه‌های برگزار شده در کشور پرداخت.
وی گفت: جامعه هدف مرکز خدمات خانواده‌ها و سپس طلاب و روحانیون سراسر کشور هستند و این آموزش‌ها در قالب کلاس مشاوره و کارگاه آموزشی بهداشت ارائه می‌شود.
رئیس اداره آموزش و ارتقای سلامت مرکز خدمات گفت: مرکز مشاوره تلفنی سلامت، مجله الکترونیک سلامت، برگزاری مسابقات ویژه خانواده‌ها و فرزندان، رسانه‌های آموزشی، نرم‌افزارهای کاربردی اندرویدی، برگزاری نمایشگاه دائمی یا مناسبتی و ... از جمله برنامه‌های این اداره هستند.
در پایان این جلسه، مدیران مجتمع‌های طلاب شهرک پردیسان سؤالات و پیشنهادهای خود را در مورد فعالیت‌های مرکز خدمات در بخش سلامت مطرح کردند و سپس معاون سلامت و امور بیمه‌های مرکز خدمات به این سؤالات پاسخ داد.
همچنین در این جلسه مقرر شد کارگروهی از نمایندگان مدیران مجتمع‌های طلاب پردیسان و مرکز خدمات با هدف برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی سلامت و بهداشت در این شهرک تشکیل شود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha