دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یادواره شهدای فدائیان اسلام در قائمشهر

حوزه/ دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تأکید براین که تعامل با خارج و نزدیک شدن به غرب مشکلات کشور را حل نخواهد کرد، گفت: کشور برای رسیدن به یک جایگاه مناسب نیازمند مدیران جهادی است تا همراه و در کنار مردم برای رشد و تعالی کشور تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، چهارشنبه شب در سی و ششمین یادواره شهدای فدائیان اسلام که در مسجد جامع قائمشهر برگزار شد با بیان این شهید نواب صفوی و همرزمان شهیدش در دوران رژیم شاهنشانی با اقتدار در برابر انحراف رژیم ایستادند، افزود: این روحانی انقلابی و یارانش مردانه در برابر حکومت طاغوت ایستادگی کردند و به درجه شهادت نائل آمدند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از حضرت علی(ع) به عنوان نخستین فدائی اسلام یاد کرد و افزود: نخستین امام شیعیان از همان آغاز اسلام تا لحظه شهادت برای حفظ دین و اسلام تلاش کردند.

وی با بیان این که امروز نیز فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) پرچمداران مبارزه با ظلم و ستم هستند، گفت: در ایران اسلامی امام خمینی(ره) به عنوان فرزند حضرت زهرا(س) و بعد از ارتحال ایشان نیز مقام معظم رهبری، در عراق نیز مرحوم صد و در لبنان نیز سید حسن نصرالله پرچم داران و پیشگامان مبارزه با ظلم و ستم هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که شهید نواب صفوی شخصیتی شجاع و با صراحت بود، افزود: این دو ویژگی و شاخصه این روحانی شهید امروز باید چراغ راه و هدایت جامعه اسلامی باشد.

آیت الله اراکی از شهید نواب صفوی و همرزمان شهیدش که در راه دین و اسلام به شهادت رسیدند به عنوان آغازگر نهضت بزرگ ایران اسلامی یاد کرد و بیان داشت: باید چنین شخصیت های بزرگی برای جامعه ما یک الگو باشند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که ما امروز نیاز داریم که اسلام واقعی را بفهمیم و آن را در عمل انجام دهیم، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب این گونه علیه ارزش ها تلاش می کنند باید مفهوم اسلام ناب از دیدگاه قرآن بیشتر برای مردم تبیین و تشریح شود.

وی با اشاره به این که ملت بزرگ ایران اسلامی حدود چهار دهه است که در برابر همه توطئه ها و دشمنی ها ایستادگی و مقاومت کرده است، بیان داشت: این مردم به برکت اسلام ناب توانستند توطئه های دشمنان علیه انقلاب را خنثی کنند.

آیت الله اراکی با بیان این که ملت ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز توطئه ها و بحران های بسیاری را به چشم دیده و در برابر آن ایستادگی کرده است، خاطرنشان کرد: اما به دلیل درک مناسب مفهوم اسلام از سوی این ملت، همه توطئه های دشمنان علیه دین و انقلاب را خنثی کرده است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در سایه مقاومت و ایستادگی به مراتب ارزشمندی دست پیدا کرده است، تصریح کرد: بسیاری از جوانان کشورمان درسایه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب به فیض رفیع شهادت نائل آمدند.

آیت الله اراکی با اشاره به این که دشمنان دین و انقلاب سال ها تلاش کردند تا اسلام ناب و انقلاب نباشد، خاطرنشان کرد: اما این ملت به ویژه جوانان برومند کشورمان مقتدرانه در برابر هجمه های دشمنان ایستادند و از دین و انقلاب حراست و پشتیبانی کردند.

وی با تأکید براین که جوانان کشورمان هیچ گاه در برابر دشمنان و کفار ترسی به خود راه ندادند و با قدرت در برابر آنها ایستادند، تصریح کرد: رمز پیروزی و موفقیت ملت بزرگ ایران اسلامی در چهار دهه اخیر نیز همین ایستادگی و مقاومت ملت علیه ظلم و استکبار بوده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که جوانان برومند کشورمان هیچ گاه در برابر دشمنان از خود لرزشی نشان ندادند، خاطرنشان کرد: همین مسأله موجب ترس و واهمه دشمنان و بدخواهان از ایران اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند متعال امروز ملت بزرگ ایران را الگویی برای دیگر کشورهای جهان قرار داده است، گفت: این ملت به عنوان الگویی در جهان در برابر مستکبران و ظالمان ایستادگی و مقاومت می کند.

آیت الله اراکی با تأکید براین که تعامل با خارج و نزدیک شدن به غرب مشکلات کشور را حل نخواهد کرد، بیان داشت: خداوند متعال می خواهد ما مستقل باشیم و تنها با استقلال می توانیم پیشرفت کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مشکلات اقتصادی کشورمان را می توانیم با توکل بر خدا حل و فصل کنیم، بیان داشت: باید توجه داشت که مشکلات اقتصادی با اعتماد به آمریکا و انگلیس حل نخواهد شد.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران در پیروزی انقلاب و همچنین هشت سال دفاع مقدس وعده های الهی را تجربه کردند، افزود: این تجربه تاریخی امروز در مقابله با دشمنان در سوریه و عراق و همچنین پیروزی حزب الله در برابر رژیم صهیونیستی تجربه شده است. 

آیت الله اراکی، ضرورت امروز کشور در حوزه اقتصادی را جهاد اقتصادی دانست و تصریح کرد: کشور برای رسیدن به یک جایگاه مناسب نیازمند مدیران جهادی است تا همراه و در کنار مردم برای رشد و تعالی کشور تلاش کنند.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha