پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضایی، مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه

حوزه/ مدیر دفتر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه جامعه نیاز به روحانیون روانشناس دارد، تصریح کرد: طلبه‌ای که در زمینه روانشناسی تخصص و تبحر داشته باشد، قطعاً مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام رضایی، مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، امروز در آیین افتتاح نخستین مرکز آموزش خدمات تربیت دینی خوزستان (مرکز مشاوره)، با بیان اینکه سطح مشکلات روانشناسی موجود در حوزه‌های علمیه متفاوت است، اظهار داشت: پس از بررسی‌های صورت گرفته، متوجه شدیم که قریب به ۸۵ الی ۹۰ درصد مشکلات روانشناسی طلاب سراسر کشور، نیاز به پیشگیری و راهنمایی و حدود ۱۰ درصد نیاز به درمان دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه دوره‌های تربیت مشاور در سطح مدارس علمیه کشور اجرا می‌شوند، گفت: برای پیشگیری و درمان برخی مسائل روانشناسی، اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی برای روحانیون توانمند در این زمینه کردیم که خوشبختانه هم‌اکنون دوره‌های تربیت مشاور با بیش از ۳۰۰ ساعت کلاس درسی برگزار می‌شود.

مدیر دفتر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، از آغاز فعالیت رشته‌های تخصصی مشاوره در حوزه علمیه خوزستان خبرداد و بیان کرد: بحمدلله با پیگیری معاونت تهذیب استان خوزستان هم رشته‌های تخصصی و هم کادر مشاوره حوزوی استان تکمیل شد و این مهم نویدی برای آینده درخشان حوزه علمیه استان می‌باشد.

حجت الاسلام رضایی، با بیان اینکه جامعه نیاز به روحانیون روانشناس دارد، تصریح کرد: طلبه‌ای که در زمینه روانشناسی تخصص و تبحر داشته باشد، قطعاً مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار خواهد گرفت و من این مهم را به عینه در زمان‌های مختلف، شاهد بوده‌ام.

وی، در پایان با تأکید بر توسعه فعالیت‌های مراکز آموزش خدمات تربیتی در استان‌های کشور، اظهار داشت: إن‌شاءالله اگر ظرفیت راه‌اندازی مراکز مشاوره‌ای در سطح مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه باشد، معاونت تهذیب مرکز مدیریت، این آمادگی را برای همکاری در راه‌اندازی و توسعه مراکز مشاوره‌ای سراسر کشور دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha