پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گروه علمای مصر در حرم مطهر عسکریین

حوزه/ گروه علمای الازهر در جریان زیارت حرم مطهر عسکریین(ع) گفتند: در سفر به عراق بسیاری از امور تاریک و مبهم برای ما روشن شد، زیرا پیش از این رسانه های گمراه کننده برخی واقعیت ها را برای ما وارونه جلوه می دادند و تلاش می کردند میان مسلمانان فتنه ایجاد کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروه علما و قاریان و دانشگاهیان مصری در جریان سفر به شهر مقدس سامرا سفر کرده و به زیارت حرم مطهر عسکریین(ع) مشرف شدند و با مسئولان این آستان مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی امام جماعت حرم مطهر عسکریین(ع) در این دیدار گفت: علما و فرهنگیان و دانشگاهیان نقش بزرگی در انتقال واقعیت ها دارند برای رسیدن به ین منظور خود آنها باید با واقعیت های عراق آشنا شوند تا بتوانند آن را با امانتداری به جهان عرب و اسلام منتقل کنند.

وی خطاب به گروه مصری گفت: شما با چشمان خود و با آزادی کامل مشاهده کردید که اوضاع عراق چگونه است و برای مشاهده عراق نیز هیچ راهی به سوی شما بسته نبود و از این رو باید دانست که اگر اطلاعات فقط از طریق رسانه ها منتشر شود، برخی واقعیت ها پشت ابر باقی می ماند.

امام جماعت حرم مطهر در ادامه از روحانیون و دانشگاهیان خواست روح محبت و صلح و گذشت و مهربانی و برادری را میان مسلمانان منتشر کنند به ویژه با توجه به اینکه الازهر تاثیر دینی و اجتماعی قابل توجهی در جهان اسلام و اهل سنت دارد.

گروه مصری نیز در این دیدار از مشاهده و زیارت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) و مشاهده واقعیت های شهر سامرا اظهار خرسندی کردند و تاکید کردند در سفر به عراق بسیاری از امور تاریک و مبهم برای ما روشن شد، زیرا پیش از این رسانه های گمراه کننده برخی واقعیت ها را برای ما وارونه جلوه می دادند و تلاش می کردند میان مسلمانان فتنه ایجاد کنند و ما به خاطر فراهم ساختن فرصت این زیارت و دیدار از مسئولان آستان مقدس عسکریین(ع) متشکریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha