پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پلیس مسلمان انگلیسی مردی را از غرق شدن نجات داد

حوزه/یک پلیس مسلمان انگلیسی با شیرجه رفتن در آب های عمیق یک رودخانه یخ زده در روچدیل، جان مردی را که در حال غرق شدن بود نجات داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از aboutislam، یک پلیس مسلمان انگلیسی در روچدیل، یکی از شهرهای منچستر، زندگی خود را به خطر انداخت و برای نجات جان مردی که در حال غرق شدن در رودخانه  بود، به داخل آب های یخ زده شیرجه رفت.

محمد ندیم جوان مسلمان انگلیسی در این باره گفت: هرچند خودم را شناگر خوبی نمی دانم به ویژه در آب های عمیق روان، اما خوشبختانه موفق شدم وی را از آب بیرون بکشم و به مکان امنی بیاورم.

این افسر پلیس شجاع مسلمان در ادامه گفت: نجات جان مردم بهترین احساس در این شغل است. وظیفه ما حفاظت از مردم و حفظ جان و مال آن ها است.

 

لازم به ذکر است انجمن ملی پلیس مسلمانان در انگلستان تخمین می زند که حدود 2000 افسر پلیس مسلمان در سراسر این کشور وجود دارد. براساس آمار 2011 انگلیس اسلام دومین دین در بریتانیا می باشد و مسلمانان این کشور با 2 میلیون و 786 هزار و 635 نفر، تقریبا 4.4% جمعیت این کشور را به خود اختصاص می دهند.

اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان بریتانیایی، در مجموع 2 میلیون و 660 هزار نفر، در انگلستان زندگی می کنند، که 2.02٪ جمعیت آن را تشکیل می دهند.

در این میان 76و هزار737 مسلمان ساکن اسکاتلند (45/1%)، 45 و 950 هزار نفر در ولز (1.50%) و 3832 نفر در ایرلند شمالی (0.21%) زندگی می کنند.

در سطح شهری نیز لندن بزرگترین شهر مسلمان نشین این کشور است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha