جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
هوش مصنوعی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

فرهنگی

 

در سکوت ناظرین،همجنسگرایی سینما را تکان داد

انفعال وزارت ارشاد و سازمان سینمایی در برابر واسطه‌های بین‌المللی در عرصه سینما، باعث شده که فیلمی که به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره برلین حضور یافته در بخش «همجنس بازی» نامزد شود.حضور فیلم «هجوم» ساخته شهرام مکری از سیاستگذاران گروهک دولتی هنروتجربه، در بخش جوایز تدی برلین که ویژه فیلم‌های همجنسگرایانه است موجی از انتقادات را در فضای رسانه ای موجب شده است با این حال هیچ پاسخی از جانب متصدیان گروه هنروتجربه که در راس آن  کارمند حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بوده منتشر نشده است. این کارمند سابق همچنان مشغول انتشار پست‌هایی درباره مواجهه با حجاب اجباری است و در این وضعیت مسلم است که حقوق بگیران سیستم فرهنگی که موظف به  همراهی با اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی هستند، یاوران اینستاگرامی و توئیتری مسیح علی‌نژاد می‌شوند. دلالان بین‌المللی سینما که همچون همیشه، حضور و کسب جایزه از جشنواره‌های غربی را بر منافع فرهنگی و ملی در اولویت قرار می‌دهند، این بار نیز طوری عمل کردند که نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم برلین در بخش فیلم‌های همجنسبازانه نامزد جایزه شود.

 

 

هوش مصنوعی از خطر قرن،سخن گفت

سنجری گفت: صنعت بازی‌سازی در حال تبدیل به پردرآمدترین صنعت دنیا است و در برخی کشورها با صنعت سینما رقابت می‌کند، درست مانند آمریکا که با هالیوود رقابت می‌کند و بعضا از آن جلو می‌زند. کارشناس هوش مصنوعی عنوان کرد: درصد زیادی از هزاران بازی ساخته‌شده در جهان سالانه به‌منظور سرگرمی تولید می‌شود؛ اما برخی بازی‌های بزرگ و پرفروش که طرفدار زیادی هم دارند، هدف خاصی را دنبال کرده و درصدد القای پیام اعتقادی خاصی به مخاطب هستند.وی القای پیام غیرمستقیم را از تکنیک‌های بازی‌های خارجی دانست و افزود: سازندگان این بازی‌ها به این نتیجه رسیدند که از طریق غیرمستقیم و ضمیر ناخودآگاه این پیام را به مخاطب برسانند؛ چراکه مخاطب در مقابل بازی‌های شعاری و مستقیم جبهه می‌گیرد. سنجری در پایان با بیان این نکته که نمادهای ضدفرهنگی و اسلام ستیزی را در بازی‌های پرفروش  است بیان کرد: هدف اولیه ساخت بازی‌های خارجی ترویج خشونت نیست بلکه درآمدزایی و سرگرمی است؛ ولی سازندگان بازی‌های پرفروش، آن‌ را جهت دهی می‌کنند و کارهای ضداسلامی و ضدفرهنگی در خلال آن گنجانده می‌شود؛ اما بعضی بازی‌هایی که خشونت افسار گسیخته دارند که خود غربی‌ها هم نسبت به این دسته از بازی‌ها موضع‌ گرفته‌اند.

 

غول گردشگری به رکورد خود بازگشت

شمار گردشگران خارجی در پاریس به بالاترین میزان خود در یک دهه اخیر رسیده است.پس از چند حمله تروریستی در پاریس و افت صنعت گردشگری به سبب نگرانی‌های امنیتی، سال ۲۰۱۷ با بازگشت مجدد گردشگران به پایتخت فرانسه همراه بود و بهترین آمار در جذب توریست خارجی در این شهر طی ۱۰ سال اخیر به ثبت رسید.مسئولان گردشگری پاریس اعلام کرده‌اند میزان رزرو هتل‌ها در پاریس و منطقه وسیع‌تر "ایل دوفرانس" با ۳۳.۸ درصد رشد همراه بوده و شمار گردشگران ژاپنی، آلمانی و آمریکایی نیز جهش بزرگی داشته است. بزرگترین بازگشت گردشگران نیز مربوط به ژاپنی‌ها بوده که میزان رزرو آنها در منطقه "ایل دو فرانس" ۳۲ درصد رشد داشته است این در حالی است که حضور بریتانیایی‌ها در پاریس به سبب جدایی از اتحادیه اروپا و کاهش قدرت خرید تنها رشد ۲/۴ درصدی داشته است.شمار گردشگران خارجی پاریس از ۳۲.۴ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ به ۳۰.۹ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ نزول یافته بود، کاهشی که بخش اعظمی از آن واکنش توریست‌ها به حملات تروریستی بویژه در نوامبر ۲۰۱۵ بود که به کشته شدن ۱۳۰ نفر انجامید.

 

سونامی رسوایی های آمریکا،سینما را هم درنوردید

تحقیقات جدید در سینمای هالیوود نشان می‌دهد که ۹۴ درصد زنانی که در سینمای هالیوود مشغول به فعالیت هستند تجاوز و تعارض جنسی را تجربه کرده‌اند. طبق تحقیقاتی که از سوی «مرکز تحقیقات ملی تجاوز جنسی» در همکاری با «ائتلاف خلاق» بیشترین مصادیق آزار و تجاوز جنسی شامل تجاوز، لمس و سخنان رکیک و جوک‌های سکسی در محل فعالیت‌های سینمایی در هالیوود بسیار شایع است و زنان از این اوضاع بسیار آزرده‌خاطر بوده و احساس ناامنی می‌کنند.در مصاحبه‌هایی که طی این تحقیق با زنان در هالیوود شده از مواردی همچون برهنه‌کردن‌های غیر ضروری در صحنه فیلم‌برداری، لمس ناخواسته و تحت شرایط اجبار، نشان دادن فیلم‌ها و عکس‌های پورن به صورت اجبار و صحبت‌های رکیک جنسی در حدود ۷۵ درصد و تجاوز جنسی در حدود ۳۵ درصد عنوان شده است. در این تحقیق همچنین به سن این تجاوزها اشاره شده و زنان زیر ۳۰ سال بیشترین موارد آزار و تجاوز را داشته‌اند و زنان بالاتر از این سن نیز بیشتر در اتاق هتل‌ها با استفاده از زور و پیشنهاد ارتقاء سطح کاری زنان آن‌ها را مورد تجاوز کامل جنسی قرار داده‌اند.

 

گلستان،400 سال به عقب رفت

نسخه «جامع التواریخ» یا «تاریخ رشیدی» از آثار ارزشمند و کهن تاریخی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو برای نخستین بار نهم اسفند در کاخ گلستان به نمایش در می‌آید.مسعود نصرتی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: این نسخه ارزشمند در گنجینه کاخ گلستان نگهداری می‌شود و یکی از شاهکارهای جهان در حوزه تاریخ و جغرافیاست که ۴۳۵ سال پیش توسط رشیدالدین فضل الله همدانی یکی از مورخان بزرگ ایرانی تألیف شده است. این کتاب از نظر مطالب دست اول اهمیت دارد و تا زمان خود در اختیار هیچ فردی قرار داده نشده بود. همچنین از نظر صحت و دقت اصول تاریخ نیز بسیار ارزشمند است.

 

'خرس طلایی' به 'خوک' نرسید

فیلم «خوک» به کارگردانی «مانی حقیقی» که تنها نماینده ایران در بخش رقابتی شصت و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین (برلیناله) بود، در کسب جوایز ناکام ماند. امسال از ایران فیلم «درساژ» به کارگردانی «پویا بادکوبه» هم در بخش ویژه مخاطبان جوان حضور داشت که از سوی هیات داوران این بخش مورد تقدیر ویژه قرار گرفت. این فیلم از آثار بازمانده از جشنواره فجر سی و ششم بود.از دیگر فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره برلین 2018 می‌توان به «هجوم» ساخته «شهرام مکری» (کارگردان اثر موفق ماهی و گربه) اشاره کرد که در بخش «پانوراما» به نمایش درآمد. « هندی و هرمز» اثر «عباس امینی» هم دیگر فیلم ایرانی بخش جوانان بود.در مراسم اختتامیه این جشنواره، جایزه اصلی بهترین فیلم (خرس طلایی) به «لمسم نکن» از سینمای رومانی به کارگردانی «آدینی پینتیلی» تعلق گرفت.

 

اشک روحانیت از نااهلان فرهنگی به زمین ریخت

سوم اسفند سال ۱۳۶۷ بود که امام راحل، در اواخر عمر شریفشان، منشور روحانیت را صادر و انتظاراتشان از روحانیت و حوزه‌های علمیه را بیان فرمودند. در سالروز صدور این منشور ،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبداللهیان محقق و پژوهشگر بیان داشتند: این منشور از سوی کسانی و جریاناتی که این خطاب به ضررشان بود، مورد غفلت واقع شد. او در مورد وضعیت کنونی روحانیت معتقد است: روحانیت و حوزه‌ها تقریباً دارند از اندیشه انقلابی فاصله می‌گیرند و اندیشه‌های مقدس‌مآبانه فرصت رشد پیدا می‌کنند؛ به‌خاطر این‌که بودجه‌های دولتی صرف مراکزی می‌شود که به سمت و سوی انقلاب نمی‌روند؛ بلکه به سمت و سوی نان‌آوری و فردی‌کردن دین می‌روند.

 

فریاد وزارتخانه ای فرهنگی ها در ساختمان سبز بالا گرفت

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: نظر اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خصوص در دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.او با بیان این‌که تبدیل این سازمان به وزارتخانه در حال حاضر نظر اغلب نمایندگان مجلس است، افزود: در کمیسیون‌های اجتماعی و فرهنگی تاکنون نتیجه‌گیری بر تبدیل آن به وزارتخانه بوده است تا مسئولان آن موظف باشند برنامه بدهند و ارزیابی از اقدامات خود داشته باشند، رئیس جمهور وزیر آن را مشخص کند و مجبور باشد شخص خوبی را انتخاب کند و در نهایت مجلس هم بر عملکرد آن وزارتخانه نظارت مستقیم داشته باشد؛ اقداماتی که در صورت باقی ماندنش در قالب سازمان امکان‌پذیر نیستند.

 

تمتع،هزینه اش را اعلام کرد

رییس سازمان حج و زیارت با اعلام زمان قطعی پروازهای حج که از ۲۶ تیرماه سال ۹۷ خواهد بود، گفت:‌ پایین‌ترین و بالاترین قیمت سفر حج به ترتیب، ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.وی افزود: افرادی که دارای قبض حج تا پایان دی‌ماه ۸۵ هستند برای ثبت نام در این کاروان‌ها فراخوانده شده‌اند. زائران ۷۲ ساعت فرصت دارند پس از انتخاب کاروان، حضوری مدارک خود را ارائه کنند و پس از پنج روز فرصت دارند مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند.او با بیان این‌که به دلیل تفاوت قیمت هتل‌ها، ۲۳ نرخ متفاوت برای سفر حج ۹۷ اعلام شده است، گفت:‌ برای رفاه حال زائران پرداخت هزینه سفر حج در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول زائران باید در پرداخت نخست علاوه‌بر ودیعه اولیه و سود آن، حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.

 

شعر فجر،برترین های خود را معرفی کرد

در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در تبریز آثار برگزیده در سه بخش شعر بزرگسال، درباره شعر و کودک و نوجوان معرفی شدند.در بخش شعر بزرگسال  کتاب «صدای زنگ درآمد» سروده رویا شاه‌حسین‌زاده برگزیده شد.در بخش درباره شعر دو کتاب «درپی آن آشنا» به قلم سید محمد راستگو و «صدسال عشق مجازی»به قلم محمود فتوحی معرفی شدند.در بخش شعر کودک و نوجوان دو کتاب  «دوتا سیب شیرین» سروده خاتون حسنی و «کلید کلید دسته کلید» سروده اکرم کشایی شایسته تقدیر شناخته شدند. همچنین انتشارات مروارید به عنوان ناشر برگزیده در حوزه انتشار کتاب‌های شعر معرفی شد.

 

باغ کتاب،میزبان ملکوت شد

مراسم رونمایی از کتاب چهار جلدی نفیس «لاله‌ای از ملکوت» در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.این مجموعه چهار جلدی، خاطرات مستند و منحصر به‌ فرد از زندگی عارف بالله و دلسوخته اهل بیت‌ علیه‌السلام حاج شیخ جعفر مجتهدی است که پژوهش آن به قلم حمید سفیدآبیان طی 21 سال انجام شده است. این مجموعه 1700صفحه‌ای به قطع وزیری و تقریض حضرت آیت‌الله حسن زاده آملی همراه به انضام آلبومی از تصاویرمنحصربه فرد و دیده نشده از آقا جعفر مجتهدی منتشر شده است.رونمایی این مجموعه چهار جلدی نفیس طی مراسمی معنوی با حضور جمعی از فرهیختگان و دوستان آن عارف واصل در روز سه شنبه 8 اسفند 96، ساعت 16 تا 18 به نشانی بزرگراه شهید حقانی غرب به شرق، بعد از متروی شهید حقانی، بلوار کتابخانه ملی- باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

 

ترکیه برای مسلمانان،روزمره گی منتشر کرد

کتاب «زندگی روزانه مسلمانان: مجادله و اسلام در اروپا معاصر» نوشته نیلوفر گئله منتشر شد.زندگی روزمره مسلمانان با اعضای جوامع مسلمان در ۲۱ شهر در سراسر اروپا مشارکت می‌کند، جایی که اختلافات از ممنوعیت حجاب در فرانسه تا بحث در مورد قانون شریعت در انگلستان و... وجود دارد. در این راستا، گئله صدای این اکثریت نادیده گرفته شده را به بحث و بررسی می‌گذارد و تمایل صمیمانه بسیاری از مسلمانان را برای شرکت در عرصه عمومی به ارمغان می‌آورد، تمایل زیادی که اغلب ناشی از ناامنی غرب و تلاش برای سرکوب علائم بیرونی تفاوت‌های مذهبی است.نیلوفر گئله یک جامعه شناس و نویسنده ترکیه ای است که پیش از این هم تحقیقات بسیاری راجع به این موضوع انجام داده و آثار بسیاری نوشته است.این کتاب در ۲۲۸ صفحه، توسط انتشارات زدبوکس در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است.

 

"حسین کیست"،تورنتو را سیر کرد

اعضای کمپین جهانی «حسین (علیه السلام) کیست» با همکاری مرکز امداد مسلمانان شهر تورنتو (Toronto) کانادا در حرکتی بشردوستانه اقدام به اطعام نیازمندان می‌کنند.کمپین حسین (علیه السلام) کیست «Who is Hussain» یک کمپین جهانی است  که در سال ۲۰۱۲ به همت تعدادی از جوانان مقیم لندن برای معرفی امام حسین(علیه السلام) به مردم دنیا راه‌اندازی شد و اکنون در بسیاری از شهرهای دنیا فعالیت دارد.اعضای این کمپین را نه فقط مسلمانان بلکه پیروان ادیان دیگر هم تشکیل می‌دهند.فعالیت‌های این کمپین بسیار متنوع بوده و اعضای آن تلاش می‌کنند از طریق اطعام بی‌خانمان‌ها و ایتام، اهداء خون به بیماران، فعالیت در مراکز خیریه و کمک به قربانیان حوادث طبیعی و... افراد بسیاری را با ویژگی‌های امام حسین (علیه السلام) آشنا کنند.

 

کتابخانه عهد قدیم از داعش فرار کرد

نجیب میخائیل، یک راهب مسیحی عراقی است که کتابخانهای مشتمل بر مجموعهای بینظیر از نسخ خطی قدیمی که قدمت برخی از آنها به قرن نهم باز میگردد را در اختیار دارد.کتابهای چاپ شدهای که تاریخ انتشار برخی ازآنها به سال 1515 باز می گردد و متون مسیحی و کتاب‌هایی در حوزه جغرافیا، تاریخ، ریاضیات، ادبیات اسلامی، ایزدی و یهودی و همچنین، برخی نسخ خطی مربوط به بیش از 1000 سال پیش که برروی پوست حیوانات نوشته شده از دیگر محتویات این کتابخانه ارزشمند است.این کتابخانه از سال 2003 میلادی بارها با ارسال نامههایی به همراه چند گلوله از سوی گروه‌های تندرو و افراطی موصل مورد تهدید قرار گرفت تا جایی که میخائیل ناگزیر شد، همه کتاب‌های این کتابخانه را به شهر مسیحی‌نشین «قراقوش» منتقل کند.

 

پای ایفلا به ارشاد باز شد

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد،میزبان خانم گلوريا پرز-سالمِرون،رئیس ايفلا (فدراسیون بین‌المللي انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری IFLA) خواهد بود.خانم پرز-سالمرون به دعوت سازمان اسناد و کتابخانه ملی به ایران آمده و این، اولین حضور فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) در ایران در این سطح به شمار می‌رود.فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری-ارگانی مستقل، غیر دولتی، بین‌المللی، و غیرانتفاعی است. هدف ایفلا ارتقای تفاهم بین‌المللی، همکاری، گفت و شنود، پژوهش و توسعه در همه زمینه‌های کتابداری از جمله کتابشناسی، خدمات اطلاع رسانی، و آموزش کارکنان و ایجاد تشکیلاتی است که از طریق آن بتوان جنبه‌های بین اللملی کتابداری را ارائه کرد.فکر ایجاد سازمانی بین‌المللی در حوزه کتابداری در سال ۱۹۲۶، در همایشی که به مناسبت سالگرد انجمن کتابداران امریکا در آتلانتا و فیلادلفیا برگزار گردید، مطرح شد.مقر اصلی ایفلا، کتابخانه سلطنتی در شهر "لاهه‌" هلند است.

 

در خواب ارشادی ها،کار به سلبریتی ها رسید

پس از اظهارنظرهای متناقض و ضد ملی لیلا حاتمی در جشنواره فیلم برلین، نیوشاضیغمی در رقابت با سایر همکارانش در نفی ارزش‌های ملی،  اظهارات عجیبی را بر زبان آورد. او در گفتگویی با پاپ تی‌وی می‌گوید: به  همکاران من خرده گرفته شده که  چرا بابت زایمان و به دنیا آوردن فرزندشان به خارج از کشور می‌روند، متاسفانه این کار به دلیل بی اعتباری پاسپورت ایرانی است. برای یک ایرانی و منی که عرق ملی دارم و کشورم را دوست دارم خیلی غمناک است که مجبور باشم به دلیل اینکه پاسپورت کشورم در دنیا ارزش ندارد ، برای هر رفتن به هر کشوری دلهره داشته باشم و  دم درِ هر سفارتی گردن کج بکنم ، خیلی دردناک است. همکاران من اگر این امکان را پیدا می‌کنند که بتوانند خارج از ایران فرزندانشان را به دنیا بیاورند و این انتخاب را می‌کنند بابت این این موضوع است. شرایط ما در حال حاضر شرایط عجیبی است و این احساس عدم امنیت است که باعث می‌شود این اتفاق بیفتد.

 

«باران» بوی عید گرفت

ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» که ویژه نوجوانان است و از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر می‌شود، تازه‌ترین شماره خود را، با طرح جلد «بهار در راه است» ارائه کرد.سرمقاله این ماه، با عنوان «پیشگیری از یک بحران» به الگوپذیری از فرهنگ اسلامی پرداخته است. حجت الاسلام احمد شرفخانی مدیرمسئول ماهنامه، در بخشی از این سرمقاله نوشته است؛ می‌توانیم با کمی تفکر و تحقیق درباره فرهنگ اسلامی جامعه خودمان، الگوهایی را انتخاب کنیم که جزء انسان‌های بزرگ و شایسته باشند و بتوانیم با الگوپذیری از آنها به بلندترین درجه اجتماعی برسیم و از بحران‌های هویتی در شخصیت‌مان قبل از اینکه به وجود بیایند جلوگیری کنیم. «بال‌های نامرئی»، «سفر شگفت‌انگیز شازده»، «خانه را در سه سوت بترکانیم، بتکانیم»، «آشنایی با برنامه‌های کاربردی گوگل»، نقد انیمیشن و «یادیاران» عناوین دیگری است که در دویست و هفتاد و یکمین شماره ماهنامه «باران» خواندنی است.

 

ناجا،تاریخ را برگرداند

سردار امیر رحمت‌اللهی گفت: برابر اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر نگهداری و فراهم کردن مقدمات فروش مقادیری اشیای تاریخی در شهرستان ساری، پس از اقدامات و بررسی‌های اولیه و شناسایی هویت قاچاقچیان، موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان مازندران قرار گرفت و به‌محض شناسایی عوامل فروش و محل دقیق معامله، تیم عملیاتی یگان حفاظت با هماهنگی مأموران انتظامی و کسب مجوز قضایی، در عملیاتی غافلگیرانه ضمن کشف ۲۳۷ قطعه سکه تاریخی موفق به دستگیری پنج نفر قاچاقی اموال تاریخی شدند.فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی تصریح کرد: اصالت سکه‌های مکشوفه ازسوی کارشناسان میراث‌فرهنگی مورد تأیید قرار گرفته و قدمت آن‌ها دوران ساسانی تخمین زده شد.

 

بحران تربیتی با سکوت نخبگان،عمیق تر شد

آینده جامعه ایران به دست یک میلیون و ۱۳ هزار و ۶۵۵ معلم در مقاطع مختلف است و دولت آنقدر که روی لهجه غلیظ معلمان قانون گذاشته، روی اخلاق و زی معلمی و دیانت معلم حساس نبوده است. رهبرمعظم انقلاب اسلامی درباره این نوع آموزش و اهمیت آن و تاثیرپذیری فرهنگ آموزشی کشور از غرب می گویند: "آموزش و پرورش کنونی ما ساخته و پرداخته فکر و فلسفه ما و مبتنی بر تربیت و فلسفه اسلامی نیست؛ بلکه وارداتی از سوی غرب است در این زمینه غرب بارها برای تحول در نظامی که بنیانگذاری کرده بود دست به تلاش می زد اما در ایران این تحول حتی در ابعاد آموزشی تحقق نیافته بود."متاسفانه در سال گذشته و امسال طرح شدن سند 2030 و روند اجرای آن خطر عقب گرد مضاعف را تشدید می کرد؛ اما با درایت و دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرای آن ملغی گشت. آیا دولت محترم با داشتن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد نیازی به اجرای سند 2030 داشت؟ از معایب فاحش این طرح که بگذریم، ما هدفمان بومی سازی فرهنگ آموزش و تربیت است و می خواهیم بر اساس دین و آیین خود تربیت فرزندانمان را رقم بزنیم. نقش حوزه در ابلاغ و اجرای سند تحول بنیادین کجاست؟ حوزه باید در صدر اجرا باشد نه تحسین کننده صرف.

 

آرامستان،درب فضای مجازی را باز نگه داشت

فعالیت عمرانی و بهسازی در آرامستان امام زاده عبدالله، با حواشی زیادی در فضای مجازی روبرو شده است. مدیران شهری از نزدیک موضوع فعالیت های عمرانی در آرامستان امام زاده عبدالله را پیگیری کردند. این فعالیت های عمرانی بدون مجوز از میراث فرهنگی و شهرداری انجام شده است.اما رئیس اداره اوقاف شهرستان ری گفت: مثل روال امام زاده های دیگر این کار زیرنظر فنی خود سازمان اوقاف و باهماهنگی انجام شده است، قبور نقشه برداری شده است بنابراین بعد از اینکه سنگ فرش عوض شد جای قبورمشخص است و اسامی دوباره نوشته خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha