پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام شهریاری

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور گفت: آینده فرهنگ، اقتصاد، امنیت و مقاومت کشور به دست فنّاوری رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور ظهر امروز در مراسم رونمایی از سه نرم‌افزار مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور بیان داشت: ایران با تأسیس حکومت اسلامی در فضایی جدید قرا گرفته که در این زمینه وظیفه سنگینی به‌ویژه در حوزه حاکمیت فضای مجازی که تاثیرات عمیقی در جوامع داشته را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: با ورود تلفن همراه روزنه‌ای جدید به روی ارتباطات باز شد و انسان با استفاده از اینترنت محتوا و همچنین در گام بعدی با استفاده از خدمات اینترنتی به دنیایی جدید متصل شد.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور ابراز داشت: اتفاقی که امروز در حال وقوع است رسیدن گام‌های فنّاوری جهانی به اینترنت اشیا است؛ بدین معنا که اینترنت رابطه‌ای بین انسان و اشیاء واقع می‌شود.

وی افزود:RFID  تراشه‌های کوچکی است که سبب هویت بخشیدن اشیاء می‌شود، امروزه هزار میلیارد تراشه RFID  فروخته‌شده است و در شهرداری تهران نیز مورداستفاده واقع‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهریاری گفت: ما باید با استفاده از فن‌آوری روز مشکل‌هایی همچون نرخ دلار را کنترل کنیم و با برنامه‌نویسی از ماشین‌ها بخواهیم که مسئله یارانه را کنترل کنند.

وی در ادامه افزود: با بررسی شرکت‌های برتر جهان متوجه می‌شویم که از 2001 تا سال 2016 شرکت‌های بزرگ در حوزه نفت جای خود را به شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات داده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور گفت: آینده فرهنگ، اقتصاد، امنیت و مقاومت کشور به دست فنّاوری رقم می‌خورد و ولادیمیر پوتین در مراسم بازگشایی مدارس روسیه در سال گذشته می‌گوید کسی که در هوش مصنوعی پیشگام باشد می‌تواند به جهان حکم رانی کند.

وی افزود: هوش مصنوعی برای انسان امروز یک فرصت و یک تهدید به شمار می‌رود، 9/17 میلیارد دلار شرکت‌های جهانی بین سالهای 2012 تا 2016 سرمایه گزاری کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهریاری با اشاره به اهداف حکمرانی هوشمند خاطرنشان کرد: مقاومت در برابر شک‌ها و تکانه‌ها، اقتصاد ثابت، محیطی بادوام، رشد متعادل و تصمیم‌گیری ماندگار از مؤلفه‌های حکمرانی هوشمند به شمار می‌رود و بزرگ‌ترین معضل در این زمینه تأخیر در استفاده از فنّاوری‌ها است.

وی افزود: ما باید به دنبال تأسیس دولت هوشمند باشیم، دشمنان برای ما با ابر داده‌های خود از طریق تلگرام و توییتر برنامه‌ریزی می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در پایان گفت: اطلاعات بانکی، ملکی، هویتی، غذایی و همه مسائل این‌چنینی باید یکپارچه شود در غیر این صورت ما درخطر خواهیم بود و دشمن نیز در این عرصه بدون برنامه نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha