جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعتکاف

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند از برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۶ مسجد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با موضوع مراسم اعتکاف شهرستان مرند، روز دوشنبه با حضور روسای دستگاه های فرهنگی و حوزه علمیه با حضور امام جمعه مرند برگزار شد.

امام جمعه مرند در این جلسه با اشاره به این که اعتکاف از سنت پیامبر اسلام است، ابراز کرد: برگزاری مراسم اعتکاف اثرات مثبتی در نظام اسلامی داشته که شاهد تغییرات فرهنگی معنوی نیز بوده ایم.

حجت الاسلام علی نعمت زاده افزود: با گسترش برنامه های فرهنگی و معنوی، آسیب های اجتماعی و جرائم نیز در جامعه کاهش پیدا می کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند نیز با اشاره به این که مراسم اعتکاف، تنها ترین برنامه تهذیبی و خودسازی است که در طول سال به صورت اختیاری برگزار می شود، ابراز کرد: سیاست ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی این است که در مراسم اعتکاف از هزینه های دولتی استفاده نکنیم، اما انتظار داریم از دستگاه های متولی در حمایت از این مراسم کوتاهی نکنند.

حجت الاسلام رجب زاده افزود: مراسم اعتکاف سال گذشته در ۱۶ مسجد شهرستان مرند برگزار شد که ۴۵۷ نفر از معتکفین برادر و ۱۵۳۰ نفر نیز خواهر بودند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف سال گذشته با حضور ۲ هزار نفر جمعیت برگزار شد که ۴ مسجد در مرکز شهرستان و ۱۲ مسجد در شهرهای همجوار و روستاها قرار داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند، گفت: علیرغم تبلیغ دشمنان، حضور جوانان و تحصیل کردگان در این مراسم چشمگیر بود که نشان می دهد تاثیرات خود را در جامعه داشته است.

حجت الاسلام رجب زاده در بخش دیگری با اشاره به هزینه شرکت در مراسم اعتکاف، ابراز کرد: سال گذشته ۳۵۰ هزار ریال اعلام شده بود که امسال ۵۰۰ هزار ریال است، اما در شهرستان مرند همان مبلغ سال گذشته را اخذ خواهیم کرد.

حجت الاسلام رسول باقری مدیر حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند نیز عنوان کرد: حوزه علمیه از برگزاری مستقل اعتکاف دانش آموزی و طلاب در مرند استقبال می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha