سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ دومین روز اجلاسیه مدیران مدارس علمیه سراسر کشور در قم

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی گفت: امسال ۲۴هزار اثر به جشنواره نهمین دوره علامه حلی ارسال شد که این نشان از اهمیت برگزاری جشنواره علامه حلی در مدارس علمیه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی، امروز در دومین روز از اجلاسیه مدیران مدارس عملیه کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد،‌گفت: علم را باید جستجو کرد و یافت و این همان پژوهش و اهمیت است. اگر در نهادی پژوهش و جستجو نباشد آن نهاد عقیم است.

افزود: نظامی فکری که دارای تولید فکر نباشد، نمی تواند نظام پاسخ گو باشد، بنابراین اگر بر ما تکلیف است که علوم اسلامی و الگوی اسلامی پیشرفت ر اتولید و  سبک زندگی اسلامی را تعریف کنیم، باید به پژوهش اهمیت دهیم.

وی عنوان کرد: رویکرد اصلی معاونت پژوهش در مدارس علمیه، پژوهش محور و نظام پژوهش محور  است. منظور این است پژوهش ممزوج با آموزش است و در جای خود اجرا می شود و برای تحقق این امر برنامه های بلند مدت تعیین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی گفت: مهمترین برنامه های این معاونت برای مدارس علمیه برای تحقق پژوهش، راه اندازی و تقویت ساختار و تشکیلات پژوهشی، راه اندازی و تقویت تحقیقات کلاسی طلاب، برگزاری دوره های ارتقای دانش و مهارت پژوهش واحدهای حوزوی، برگزاری جشنواره علامه حلی(ره) و راه اندازی و حمایت از نشریه علمی و حمایت از فعالیت های کانون علمی است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: امسال 24هزار اثر به جشنواره نهمین دوره علامه حلی ارسال شد، این نشان از اهمیت برگزاری جشنواره علامه حلی در مدارس علمیه است.

وی با بیان این که یک دهم از مدارس علمیه دارای کانون علمی است، افزود: از دیگر برنامه تشکیل پرونده پژوهشی و تهیه کارنامه پژوهشی طلاب است. این کارنامه به زودی مدارس ابلاغ و سامانه آن به زودی فعال خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی گفت: از دیگر برنامه ها تحقیق پایان نامه، برگزاری مراسم آیین هفته پژوهش، معرفی استعدادهای برتر به معاونت پژوهش، تجهیز و توسعه کتابخانه در ابعاد سخت و نرم افزاری، خرید کتابخانه و نرم افزار آموزش و راه اندازی رایانه برای استفاده از نرم افزار؛ راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری مسابقات و اردوهای علمی است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha