جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 فضای مجازی

حوزه/ کارشناس تربیتی با تاکید بر این که خانواده ها در هیاهوی فضای مجازی و شبهه افکنی ها باید مراقب فرزندان باشند، گفت: افراد جامعه بدون اطلاع کافی از معایب فضای مجازی دچار آسیب می شوند که مواظبت از اعتقادات نوجوانان در این هیاهو ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، خانم زهرا چابکی نژاد در جمع طلاب مقطع سیکل مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س)یزد برخی از آسیب های جامعه در بین قشر نوجوان را تشریح کرد.

وی با معرفی درون گرایی وبرون گرایی ، به عنوان انواع شخصیت افزود: با توجه به این که شخصیت هر فرد منحصر به خود اوست، انسان های درون گرا یا برون گرا نمی توانند روحیه خود را به طور کامل تغییر دهند بلکه تنها حالت ممکن این که روحیه و شخصیت خود را به حالات دیگری نزدیک کنند.

این کارشناس تربیتی با اشاره به اهمیت استفاده صحیح از فضای مجازی خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه ما به دلیل عدم آموزش های لازم در زمینه استفاده صحیح از تکنولوژی، با آسیب های جدی از جمله اتلاف وقت قشر نوجوان و جوان روبرو شده است.

خانم چابکی نژاد تأکید کرد: شما نوجوانان در هیاهوی فضای مجازی و شبهه افکنی های گوناگون مواظب اعتقادات خود باشید و والدین نیز می بایست این مسأله را جدی بگیرند.

وی با اشاره به وجود نیازهای گوناگون در تمام انسان ها، ادامه داد: نیازهای فیزیولوژی، روانی، عاطفی، معنوی، اجتماعی و جنسی از جمله نیازهای هر انسانی هستند که هر کدام از راه صحیح وعاقلانه باید برطرف شوند؛ به گونه ای که افراط یا تفریط در هر مورد موجب به وجود آمدن  معضلاتی برای انسان ها خواهد  شد.

این کارشناس تربیتی، با بیان این که یکی از عوامل تمایل افراد به جنس مخالف، نیازهای جنسی است، گفت: از آنجا که سنین 12تا19سالگی، به عنوان سنینی شناخته می شوند که افراد تحت تأثیر اوج نیاز جنسی  قرار دارند، بنابراین توجه زیاد به این نیاز می تواند آسیب هایی را به آن ها تحمیل کند که گاه قابل جبران و متأسفانه گاهی غیر قابل جبران است.

خانم چابکی نژاد، در بیان عوامل مؤثر در ارتباط با جنس مخالف بیان کرد: ناتوانی در نه گفتن، احساس تنهایی، تأمین نشدن نیازهای عاطفی در دوران کودکی و...از جمله عواملی هستند که منجر به ارتباط با جنس مخالف می شوند.

وی توصیه کرد: با توجه به این که یکی از ویژگی های دوران نوجوانی خیال پردازی است، هدایت افکار به سمت امور خداپسند می تواند در کنترل افکار منفی مؤثر باشد.

برپایه این گزارش، طرح سؤالات مختلف و پاسخ از سوی استاد پایان بخش این نشست بود.


انتهای پیام / 313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha