جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله احمد بهشتی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با انتقاد از واردات بی رویه و قاچاق کالا، گفت: آيا جلوي قاچاق را گرفتيم؟ چرا بايد بيش از نيمي از نياز مردم به پوشاك بعضاً به صورت قاچاق و غير قانوني از خارج تأمين شود؟!

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله احمد بهشتی، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان، در سخنرانی پیش از دستور چهارمین اجلاس مجلس خبرگان، با انتقاد از طرح برخی مسائل در جامعه، گفت: جای طرح بعضی از مسائل در حوزه و دانشگاه است، نه تریبون عمومی. عده ای بدون توجه به این امر مسائلی همچون علم دینی یا غیردینی، حجاب اجباری یا اختیاری و امثال اینها را در تریبون های عمومی و سخنرانی ها مطرح می کنندکه نتیجه ای جز شبهه افکنی و ایجاد تردید نسبت به مسلمات ندارد.

وی ادامه داد: مگر بی حجابی و بد حجابی در جامعه از منکرات نیست؟ این مقوله امری نیست که به سلیقه افراد واگذار شده باشد. اسلام مخالف آزادی نیست، ولی نه آزادی فساد و بی بندو باری، بلکه آزادی عقل و عقلانیت و رهایی از توطئه های استکباری. آزادی این است که مردم حق انتقاد داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به شعار سال افزود: چند روزي به آخر سال مانده آيا توانستيم توليد را به سطحي برسانيم كه اشتغال به معناي دقيق كلمه تحقق يابد؟ آيا جلوي قاچاق را گرفتيم؟ آيا واردات بي رويه و غير ضروري كه ميلياردها دلار و ارز مملكت را بليعيده،‌ كاهش داديم؟ صنعت پوشاك مي تواند براي ايجاد اشتغال مورد توجه قرار گيرد. كشورهايي كه با بيكاري و افزايش جمعيت مواجهند به اين موضوع توجه جدي دارند. چرا بايد بيش از نيمي از نياز مردم به پوشاك بعضاً به صورت قاچاق و غير قانوني از خارج تأمين شود؟!

آيت الله بهشتي در پايان گفت: آيا ما براي تحقق عدالت به ساده زيستي و نفي اشرافي گري و مردمي بودن آن گونه كه بايد و شايد روي آورده ايم؟ ما واقعاً همان گونه كه رهبري معظم انقلاب فرمودند در مواردي بابت عدم تحقق عدالت از مردم عذر خواهي كنيم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha