سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 444756
۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کالای خارجی

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین گفت: امروزه جهیزیه دختران جوان ایرانی بیشتر به سمت کالاهای خارجی رفته است، البته منکر کیفیت برخی اجناس خارجی نیستیم، ولی چه بهتر که از اجناس ایرانی استفاده شود.

حجت الاسلام  علاالدین صفی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اشاره به شعار «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: امروزه جهیزیه دختران جوان ایرانی بیشتر به سمت کالاهای خارجی رفته است، البته منکر کیفیت برخی اجناس خارجی نیستم، ولی چه بهتر که  از اجناس ایرانی استفاده شود.

وی اظهار کرد: واقعیت آن است که چه بخواهیم و چه نخواهیم گرایش به سمت مصرف کالاهای خارجی در کشور ما وجود دارد و آثار و عوارض سوء آن در همه جنبه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور قابل مشاهده است .

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: تاکید بر مصرف کالای ایرانی، فقط توصیه ای برای مصرف کنندگان نیست، بلکه تولید کننده هم باید با ارائه کیفیت برتر و قیمت پایین تر، اجاره ندهد که مشتریان به کالای خارجی تمایل پیدا کنند.

وی ادامه داد: هر کالایی یک حجم از تقاضا و کشش را در بازار را دارد. برای اینکه بتوان این تقاضا را پاسخ داد، باید کالایی را ارائه کرد که مردم آن را بخواهند و از نظر کیفیت و قیمت برایشان مطلوب باشد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: ورود کالاهای خارجی از دیگر کشورها به بازار ایران، به تولید کنندگان صدمه زده است، لذا مسئولان باید به اجناس داخلی و ملی اهمیت بیشتری بدهند.

وی اظهار کرد: مشتری به نسبت مبغلی که می خواهد هزینه کند، انتظار کیفیت مناسبی را از کالا دارد و اگر نتواند این کیفیت را در کالای ایرانی ببیند، قاعدتاً به سمت کالای خارجی می رود..

وی افزود: مردم از نظر تنوع طلبی به دنبال کالاهای مختلف هستند بخصوص اینکه بعضی از شرکت های خارجی دائما به دنبال نوآوری در کالاها هستند که باعث جذابیت بیشتری برای مصرف کننده می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha