شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی، امام جمعه آمل

امام جمعه آمل با بیان این که حمایت از تولید داخلی، لازمه حفظ استقلال و ارتقا جایگاه کشور در نردبان قدرت نظام بین‌الملل و مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمن است، افزود: این موضوع بدان معنا است که هرکس در هر جایگاه و موقعیتی به تقویت تولید ملی کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی، امام جمعه آمل، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی»، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی حمایت از کالای ایرانی است.

وی با بیان این که یکی از ابزار تسلط کالاهای خارجی در بازار ما، تبلیغات از طریق رسانه‌های داخلی است، افزود: در گام اول تبلیغ کالاهای خارجی در کشور باید ممنوع شود و برای حمایت از کالاهای داخلی، رسانه‌های جبهه انقلاب، یک فضای تبلیغاتی رایگان در اختیار تولید ایرانی قرار دهند.

حجت الاسلام مرتضوی با تأکید براین که در سال حمایت از کالای ایرانی نباید در فروشگاه های دولتی ما کالای های خارجی وجود داشته باشد، گفت: پزدادن با کالاهای خارجی باید یک امر ناپسند و زشت شمرده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: اعتماد کردن به نسخه بیگانگان و قبیله‌گرایی سیاسی، خارجی و اقتصادی، عدم‌توجه به سیاست درون‌زایی، سیاست‌های بانک جهانی و بعضی از معاهدات بین‌المللی، دلایل و موانع عدم‌استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی کشور است.

امام جمعه آمل در ادامه سخنان خود ادامه داد: مهم ترین گام برای حمایت از کالای ایرانی، از بین بردن حمایت دلاری و ارزی از واردات است، با این وضعیت دولت در عمل در حال یارانه دادن به واردات خواهد بود.

حجت الاسلام مرتضوی با تأکید بر لزوم تولید محصولات باکیفیت داخلی، گفت: حمایت ازکالاهای ایرانی یعنی تولیدکنندگان به پشتوانه حمایت مردم کالاهای باکیفیت بسازند و تولید کنند نه این که با پنهان شدن پشت شعار سال به تولید کالاهای بی‌کیفیت خود ادامه دهند.

امام جمعه آمل با بیان این که حمایت از تولید داخلی، لازمه حفظ استقلال و ارتقا جایگاه کشور در نردبان قدرت نظام بین‌الملل و مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمن است، افزود: این موضوع بدان معنا است که هرکس در هر جایگاه و موقعیتی به تقویت تولید ملی کمک کند.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان وظایف دولت در حمایت از کالای ایرانی، افزود: دولت باید برای حمایت از تولیدات داخلی دو کار مهم و بنیادی انجام دهد، در کوتاه‌مدت افزایش تعرفه گمرکی برای کالاهای مصرفی خارجی و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و در دراز مدت حمایت از بنگاه‌های داخلی برای رسیدن به فناوری لازم جهت رقابت با کالاهای خارجی اقداماتی است.

وی با تأکید براین که تولید کنندگان داخلی باید کیفیت کالاهای خود را افزایش دهند تا مردم هم از تولیدات آنها حمایت کنند، بیان داشت: اگرچه رهبری معظم انقلاب مردم را به خریدن کالاهای ایرانی توصیه کردند و ملت نیز اطاعت خواهند کرد، اما تولیدکنندگان هم وظایفی دارند از جمله این وظایف، تولید محصولات باکیفیت، با قیمتی معقول و خدمات متناسب است ، نه این که از حرف رهبری به هر طریقی سواستفاده کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر لزوم قطع ریشه‌های فساد در کشور ادامه داد: سال ۹۷ باید سال قطع ریشه های فساد در ایران اسلامی باشد.

وی به مسأله مهم اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که نباید موضوع به این مهمی در حاشیه برنامه های مسؤولان قرار گیرد، تصریح کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در همه برنامه ها و طرح های دولت در اولویت باشد.

امام جمعه آمل، رفع مشکلات اقتصادی و تقویت تولید داخل را نیازمند تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: این سیاست ها و طرح ها نتیجه سال ها بررسی و کار کارشناسی است که نباید با آن برخورد شعاری شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha