پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 444552
۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
نمایشگاه کالای ایرانی

حوزه/ رهبر معظم انقلاب شعار امسال را "حمایت از کالای ایرانی" انتخاب کردند و این فرصت خوبی برای تولیدکنندگان هست که با بالا بردن کیفیت کالای ایرانی، خودی نشان دهند.

خبرگزاری«حوزه»، علت تکرار این جمله که ما هیچ مشکل غیرقابل حلی در کشور نداریم از لسان رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های مختلف،مخصوصا در حرم مطهر رضوی(ع)در اول فروردین ماه1397 چیست؟

رهبرمعظم انقلاب در جمع بندی و خلاصه بیاناتشان در حرم مطهر رضوی فرمودند: "همه مشکلات کشور قابل حل است،ما در کشور هیچ مشکلی که قابل حل نباشد، نداریم، هیچ مشکلی که کلید آن و حل آن دست بیگانه ها باشد، نداریم، همه مشکلات کشور قابل حل هست و کلید آن دست ملت ایران و مسئولین کشور است"

یکی از  پروژه هایی که دشمن چندسالی است که دنبال می کند، مایوس کردن مردم، مخصوصا نسل های سوم و چهارم انقلاب و القای ناکارآمدی نظام اسلامی است.

دشمن با القای این مساله که انقلاب ایران بعد از چهل سال نتوانسته به خواسته هایش برسد و به بن بست مشکلات متعدد، مخصوصا مشکلات اقتصادی رسیده، موج یاس و ناامیدی را در اذهان عمومی به راه انداخته است.

و متاسفانه القای دشمن بیش از آن که بر روی مردم و نسل جوان موثر باشد ، بر روی مسئولین اثر گذاشته است و برخی از مسئولین در گوشه و کنار و برخی از محافل  اعتقاد خودشان نسبت به وجود این مشکلات را ابراز و کلید حل آن را هم صرفا دست کدخدا و کشور های اروپایی بیان می کنند.

و هر از گاهی با بیانات سخیف ،به محقق شدن پروژه ای که دشمن برای انقلاب ما طراحی کرده و حتی محاصره اقتصادی که خود دشمن برای ما، با تحریم های ظالمانه ای که به وجود آورده، دامن می زنند ، مثلا اینکه آب آشامیدنی کشور ما به برجام وابسته است ، نان سفره ما به برجام بستگی دارد یا کلید حل مشکلات کشور به برجام وابسته است.

درصورتی که یکی از اهداف انقلاب این بود که کشور از وابستگی مفرطی که به کشور های مستکبر علی الخصوص آمریکا پیدا کرده بود ،پایان دهد،

 که امروز یگانه پرچمدار استقلال و عزت جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب، رهبرمعظم انقلاب هستند و اگر به اختیار مسئولین بود، بارها عزت ملت ایران را به تاراج گذاشته بودند.

و اما اینکه چرا رهبر معظم انقلاب معتقدند که هیچ یک از مشکلات کشور غیر قابل حل نیست و هیچ کدام از مشکلات کشور نیاز به مذاکره و معاهده با دشمنان و مستکبران ندارد؛ رهبرمعظم انقلاب معتقدند تمامی مشکلات کشور با همت مسئولین و کمک مردم قابل حل هست و از سال1392با ابلاغ سیاست های  کلی اقتصادمقاومتی، نقشه راه را برای همه دستگاه ها نشان دادند.

اما متاسفانه برخی از اقتصاد مقاومتی  برداشت غلط کردند و فکر کردند اقتصاد مقاومتی یعنی بستن راه صادرات و عدم تعامل با دنیا، در صورتی که هم در متن ابلاغیه و هم در سخنرانی اخیر رهبرمعظم انقلاب در حرم مطهر رضوی به موضوع اقتصاد درون زا و برون گرا اشاره شده است.

ایشان مجاورت با 15کشور را یکی از ظرفیت های رونق تولید و صادرات کالا بیان فرمودند،بنابراین نگاه ایشان با برداشت های غلطی که گاها مطرح می شود،متفاوت است.

اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که استقلال آور است و متکی به غیر نیست و علاج آن هم، رونق بازار تولید و مبارزه جدی با قاچاق کالا و ممنوع کردن واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند،است

رهبر معظم انقلاب شعار امسال را "حمایت از کالای ایرانی" انتخاب کردند و این فرصت خوبی برای تولیدکنندگان هست که با بالا بردن کیفیت کالای ایرانی، خودی نشان دهند و کسانی که خود را مطیع فرمایشات رهبرمعظم انقلاب می دانند بصورت آتش به اختیار به چرخه اقتصادکشور کمک کنند و  کالای ایرانی را تبلیغ کنند.

محمدحسین رمضانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha