سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
وکلای نیجریه، ممنوعیت حجاب برای وکلای مسلمان را محکوم کردند

حوزه/در جلسه ای که اخیرا توسط انجمن ملی وکلای مسلمان در نیجریه برگزار شد، آیین نامه منع حجاب زیر کلاه گیس های وکالت به شدت محکوم شده و «مایه تاسف، ظالمانه، نامشروع و خلاف قانون اساسی» توصیف شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از punchng، انجمن ملی وکلای مسلمان در نیجریه آیین نامه جدید دیوان عالی فدرال ابوجا درباره حجاب را محکوم کردند.

براساس این آیین نامه جدید که اخیرا به تصویب رسیده است، وکلای زن اجازه نخواهند داشت زیر کلاه گیس هایی که برای وکلا مرسوم می باشد، حجاب به سر داشته باشند. در جلسه ای که اخیرا توسط هیئت کمیته اجرایی انجمن ملی وکلای مسلمان برگزار شده، آیین نامه مربوطه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و این هیئت آن را «مایه تاسف، ظالمانه، نامشروع و خلاف قانون اساسی» توصیف کرد.

دکتر کمال داوود رئیس این نهاد وکالت گفت: این مقررات با اصل حقوق مذهبی در قانون اساسی مغایرت دارد.

وی افزود: به علاوه تصمیم دیوان عالی با قانون سال 2004 مغایر می باشد که براساس آن دانشجویان حقوق و دیگر کارمندان دادگستری حق گذاشتن روسری را دارند.

این نهاد ملی وکالت در یک کنفرانس خبری تصمیم اخیر دیوان عالی را به شدت محکوم کرده و از آن ها می خواهد به صورت رسمی از آن عقب نشینی کنند.

این انجمن در ادامه افزود: هیچ قانونی در کشور نیجریه وجود ندارد که استفاده از حجاب را ممنوع کند ،  حقوق شهروندان برای ابراز باورهای دینی را تضمین می کند.

این درحالی است که سال گذشته یک وکیل مسلمان محجبه به سبب داشتن حجاب از حضور در جشن فارغ التحصیلی محروم ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha