جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نهاد اسلامی در نیجریه از مردم خواست به نبرد ضد فساد مالی بپیوندند

حوزه/ با افزایش فساد مالی در نیجریه، یک نهاد اسلامی طی درخواستی از تمامی مسلمانان این کشور خواست در نبرد علیه فساد مالی مشارکت کرده و این مبارزه را به سرتاسر شهرهای نیجریه برسانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از dailytrust، جامعه اسلامی الحبیبیه نیجریه  طی پیامی تمامی مسلمانان سرتاسر این کشور را به مشارکت در نبرد ضدفساد مالی فراخوانده است. این نهاد اسلامی از مسلمانان خواسته از طریق ایجاد حساسیت، تبلیغات، امر به معروف و نفی از منکر به مبارزه با فساد مالی رو به رشد در کشور نیجریه برخیزند.

فواد آدمی مدیر اجرایی این بنیاد روز گذشته در نشستی که با عنوان «تشویق مسئولیت پذیری و شفافیت با دخالت مبتنی بر ایمان» در ابوجا و با همکاری بنیاد مک آرتور برگزار شده بود، این خواسته را مطرح کرد.

در این نشست علمای اسلامی، دانشگاهیان، اعضای سازمان های خیریه و عام المنفعه و مقامات دولتی حضور داشتند.

در این بیانیه قرائت شده آمده: ما قصد داریم حمایت و حساسیت نسبت به فساد مالی را به دیگر بخش های کشور به غیر از ابوجا از جمله کادونا، اوسان، کوگی و لاگوس نیز برسانیم. فساد مالی رو به افزایش در کشور نگران کننده است و مانعی پیش روی پیشرفت و توسعه کشور نیجریه می باشد.

آدمی در ادامه سخنانش گفت: ما مسلمانان باید پیشروی راه تغییرات در کمپین ضدفساد باشیم. فساد مالی عامل ایجاد کشوری فقیر فاقد امکانات تحصیلی، درمانی و زیرساخت ها شده و همه باید برای برطرف سازی این معضل دست به کار شویم.

وی افزود: متاسفانه فساد محدود به نهادهای دولتی نیست، بلکه سازمان های دینی نیز دستشان به فساد آلوده است.

وی در پایان اعلام کرد که این سازمان قصد دارد با صاحبان شرکت ها و برخی نهادهای اسلامی و مدارس برای مبارزه با فساد مالی همکاری داشته باشد و پروژه های پیشنهادی دولت را در تمامی سطوح مورد نظارت قرار دهند.

مقامات نیجریه ای امیدوارند این نشست در کاهش سطح فساد مالی و اقتصادی در این کشور موثر واقع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha