پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش علمی سبک زندگی قرآنی جامعة المصطفی پاکستان

حوزه/ همایش علمی سبک زندگی قرآنی۲ به همت نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در پاکستان، امروز و با حضور شخصیت های دانشگاهی و حوزوی در شهر کراچی در حال برگزاری است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ همایش علمی سبک زندگی قرآنی2 به همت نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در پاکستان امروز با حضور شخصیت های دانشگاهی و حوزوی در شهر کراچی آغاز به کار کرد.

این همایش از سوی معاونت پژوهش نمایندگی جامعه المصطفی در پاکستان و با همکاری دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کراچی و شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان برگزار می گردد.

موضوع اصلی فراخوان مقاله نویسی این همایش؛ انسان معاصر و سبکِ قرآنیِ زندگی خانوادگی(نیازها، چالش ها و راهکارها) بود که 385 نفر با ارسال آثار در محورهای مختلف آن شرکت کردند که از این تعداد 150چکیده منتخب و مقالات به دبیرخانه همایش موصول شد.

مقالات موصوله در چهار زبان؛ اردو، فارسی، انگلیسی و عربی به رشته تحریر درآمده‌اند.

239 نفر از شرکت کنندگان مرد و 146نفر خواهر و از سطوح مختلف مراکز حوزوی و دانشگاهی بودند.

لازم به ذکر است که صاحبان آثار اندیشمندانی از مذاهب مختلف اسلامی؛ شیعه اثناعشری، اهل سنت بریلوی، اهل سنت دیوبندی، اهل حدیث، اسماعیلیه آغاخانی، اسماعیلیه بوهره و صوفیه نوربخشیه هستند.

چکیده ها از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، عراق، هند، افغانستان، ترکیه، مالزی، سودان، مصر، اردن، نیجریه و انگلیس به دبیرخانه همایش سبک زندگی قرآنی موصول شدند.

مراسم همایش در دانشگاه کراچی از بزرگترین دانشگاههای پاکستان و با حضور شخصیت های علمی دانشگاهی و حوزوی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام و المسلمین قنبری معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی العالمیة و حجت الاسلام و المسلمین سعیدی نجفی نمانیده جامعة المصطفی در پاکستان در این برنامه حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha