یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دو روزہ کانفرنس

حوزه/ از سوی نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در هند همایشی با عنوان «معنای زندگی از دیدگاه امام خمینی و مهاتما گاندی» در دانشگاه دهلی هند برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در هند با همکاری گروه فارسی دانشگاه دهلی همایشی با عنوان «معنای زندگی از دیدگاه امام خمینی و مهاتما گاندی» در دانشگاه دهلی هند برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا شاکری مسئول نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در هند در مراسم افتتاحیه این همایش با اشاره به شخصیت و دستاوردهای بزرگ امام خمینی (ره) و مهاتما گاندی، اظهار داشت: این دو شخصیت هر دو از رهبران بزرگ جهان بودند و مردم را از سلطه غرب، تمدن و فرهنگ آنها نجات دادند. زندگی هر دو ساده و به دور از تجمل بود. مهاتما به معنای روح مقدس است. جالب است که یکی روح الله و دیگری روح مقدس است.

دکتر ادریس احمد مدیر مؤسسه غالب دهلی نو مهمان افتخاری و دکتر ایرج الهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو میهمان ویژه این همایش به تشریح اهمیت و موضوع این همایش پرداختند. همچنین پروفسور لطیف حسین شاه کاظمی مدیر گروه فلسفه دانشگاه مسلم علیگره هند و حجت الاسلام اطهر جعفری به سخنرانی پرداختند.

در این همایش حجج اسلام سید حمید الحسن زیدی سیتاپوری و سید علی هاشم عابدی از فارغ التحصیلان جامعة المصطفی العالمیه و جمعی از اساتید از دانشگاه های مختلف هند به زبان های فارسی، اردو، انگلیسی و پنجابی مقالات خود را ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha