دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مهدی صادقی استاندار قم

حوزه/ استاندار قم گفت: صبغه مردمی داشتن جشن‌های نیمه شعبان حفظ شود به هر میزان که مشارکت‌های مردمی در برپایی این جشن بزرگ بیشتر شود این جشن‌ها به‌سوی واقعی‌تر بودن سوق پیدا می‌کند، مردمی برگزار شدن اعیاد ماه شعبان اثرات روحی و روانی فروانی در بین شهروندان می‌تواند داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» سید مهدی صادقی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین که در سالن جلسات ساختمان دارای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: آمادگی‌های استان برای برگزاری باشکوه اعیاد شعبانیه باید به‌صورت هماهنگ در بین دستگاه‌های مختلف استانی تقسیم شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در ایام نوروز ۹۷ در استان قم افزود: در نوروز ۹۷ سطح خدمات‌دهی از نظر کمی و کیفی متفاوت‌تر از سال‌های قبل بود و مجموعه دستگاه‌های مختلف استان امسال خدمات به‌مراتب بهتری را در قبال مسافران نوروزی ارائه کردند.

استاندار قم با ابراز خرسندی ا افزایش مسافران ورودی به قم در نوروز ۹۷ گفت: نوروز ۹۷ آمار مسافران ورودی به استان قم ۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیداکرده که عرصه‌های خدمات‌رسانی بهتر به زائران نوروزی علی‌رغم بیشتر شدن حجم مسافران نیز اتفاق افتاده است.

صادقی با تأکید بر اهمیت خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و زائران ورودی به استان قم خاطرنشان کرد: به هر میزان که خدمات‌رسانی بهتر و بیشتری به مسافران و شهروندان صورت گیرد سبب جلب بیشتر سرمایه‌های اجتماعی می‌شود از این منظر باید همت و تلاش تمام مسئولان استانی در راستای خدمت به مردم و جامعه معطوف شود.

وی ضرورت تعامل دستگاه‌های استانی در برگزاری باشکوه جشن‌های ماه شعبان را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: حقیقت این بوده که باید تمام دستگاه‌های استانی برای برپایی باشکوه جشن‌های ماه شعبان تعامل و همکاری لازم را داشته باشند اما دراین‌بین شرکت توزیع آب و برق استان باید زودتر از سایر دستگاه زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند تا روند خدمات‌رسانی با خلل و مشکل خاصی روبه‌رو نشود.

استاندار قم بابیان کارکردهای مهم مجموعه مدیریت شهری در ایام پرتردد شهری عنوان کرد: مجموعه شهرداری قم و به‌ویژه معاونت خدمات شهری شهرداری باید زیرساخت و تدابیر لازم برای خدمات‌رسانی به‌موقع و موردنیاز به مسافران و زائران اعیاد ماه شعبان را ایجاد و پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه را داشته باشد.

صادقی با اشاره به‌ضرورت حفظ صبغه مردمی اعیاد ماه شعبان خاطرنشان کرد: صبغه مردمی بودن جشن‌های نیمه شعبان حفظ شود به هر میزان که مشارکت‌های مردمی در برپایی این جشن بزرگ بیشتر شود این جشن‌ها به‌سوی واقعی‌تر بودن سوق پیدا می‌کند، مردمی برگزار شدن اعیاد ماه شعبان اثرات روحی و روانی فروانی در بین شهروندان می‌تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف استانی باید زیرساخت‌های موردنیاز برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های خدمات‌رسانی را ایجاد کرده و در راستای تأمین نیازهای آن‌ها تلاش کنند، باید مسیری را در پیش گرفت که مشارکت‌های مردمی در برپایی این‌گونه جشن‌ها هرسال تقویت شود.

استاندار قم با اشاره به اهمیت برنامه‌های فرهنگی در طول برگزاری اعیاد ماه شعبان ابراز کرد: باید از فرصت اندک اعیاد ماه شعبان در اجرای برنامه‌های فرهنگی با محتواهای غنی استفاده‌های مناسب‌تری صورت گیرد، گوشی‌های هوشمند همراه ظرفیت‌های بسیار بالایی برای اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های فرهنگی در فضای سایبر ایجاد کرده است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha