جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رحیمیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان گفت: در یک مقطع تاریخی حساس و پر از فراز و نشیب زندگی می‌کنیم، البته این فراز و نشیب‌ها طبیعی است و این مسیری است که باید آن را طی کنیم، آنچه مهم است، این که همگان باید با توسل به ائمه اطهار(ع) به خودسازی واقعی برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان شامگاه چهارشنبه در نشستی با شورای تسهیلات زائران استان در مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: در یک مقطع تاریخی حساس زندگی می‌کنیم و این مسیری است که باید آن را طی نمود، هر کسی باید در حوزه کار خودش به درستی عمل کند، اگر اجزای یک جامعه درست شود، ترکیب آن جامعه هم درست خواهد شد.

وی با اشاره به حضور گسترده زائران و مجاوران در شهر قم و مسجد مقدس جمکران افزود: در مناسبت‌هایی همچون ایام نیمه شعبان، مسجد مقدس جمکران شاهد حضور گسترده زائرین در شهر هستیم و باید مدیران شهر قم کاری کنند که زائرین با خاطرات خوب به موطن خود بازگردند.

حجت الاسلام رحیمیان ادامه داد: امسال امیدواریم با استفاده از تجربیات سال گذشته شاهد خدمت رسانی بهتر به زائرین در شهر قم در ایام نیمه شعبان باشیم، باید هر کدام از دستگاه‌های دولتی به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند، اما نباید مردمی بودن جشن‌های نیمه شعبان از بین برود.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: به شهرداری قم پیشنهاد کردیم که فضاهای مناسبی در طول بلوار پیامبر اعظم(عج) برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی ایجاد کند تا علاوه بر مناسبت‌هایی همچون نیمه شعبان و شب‌های چهارشنبه در طول سال نیز شاهد برپایی ایستگاه‌های صلواتی در این مسیر باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به لزوم ساماندهی ترافیک مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: در ایام نیمه شعبان ترافیک در اطراف این مکان مقدس باید به گونه ای ساماندهی شود که علاوه بر روان شدن ترافیک، مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

وی ادامه داد: شهرداری قم طی سال‌های اخیر در خدمت به زائرین در مسجد مقدس جمکران و اطراف آن سنگ تمام گذاشته، همچنین با تدابیر اندیشیده شده هیچ مشکلی امنیتی در مسجد مقدس جمکران به وجود نیامده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: امسال حضور مردم در لحظه تحویل سال در این مسجد بی سابقه بود، نسبت به عدم پوشش مناسب این حضور بی سابقه از طرف صدا و سیما گلایه دارم، تعداد زیادی از مردم در ایام نوروز در مسجد مقدس جمکران اسکان پیدا کردند.

وی گفت: باید خودمان را آماده کنیم که با حضور جمعیت‌های میلیونی در مسجد مقدس جمکران در مناسبت‌های مختلف تعامل داشته باشیم، نیمه شعبان مانور بزرگ منتظران امام زمان(عج) است و این برنامه عظمت ملت ایران و تشیع را نشان می‌دهد.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: باید خودمان را آماده کنیم که با حضور جمعیت‌های میلیونی در مسجد مقدس جمکران در مناسبت‌های مختلف تعامل داشته باشیم، نیمه شعبان مانور بزرگ منتظران امام زمان(عج) است و این برنامه عظمت ملت ایران و تشیع را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به اهمیت خودسازی همگانی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نوروزی با مسئولان فرمودند که مسؤولان در هر رده ای نیازمند خودسازی هستند، دعای کمیل و مناجات شعبانیه از جمله ارزشمندترین دعاها از نظر امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری امروز در دیداری فرمودند برخی از افراد متاسفانه آینده را سیاه ترسیم می‌کنند که این گونه نیست، البته مشکلاتی وجود دارد، اما اصل نظام اسلامی و جامعه رو به پیشرفت است، اگرچه که تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha