جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله امامی کاشانی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: اخیراً‌ نیز خبیث شریر عربستانی نطقی کرده پیش شریر دیگری هم پیاله‌اش در واشنگتن و گفته ایران به نام مهدی(عج) و به نام صاحب الزمان(عج) می‌‌خواهد جهان اسلام را بگیرد، تعجبم از این آدم نیست، تعجم از علمای حجاز است، شمایی که این همه حدیث در کتاب‌هایتان دارید و قیام مهدی(عج) در همه جا مطرح است، چرا به این نادان نمی‌گویید این چه حرفی است!.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های امروز ( 24 فروردین ) نماز جمعه تهران، با تبریک فرا رسیدن مبعث حضرت رسول(ص)، با بیان اینکه امروز وحدت کلمه مهم است، اظهارداشت: وحدت کلمه را نباید فراموش کنیم، کشور ما نعمت ولایت فقیه دارد و بر همین محور باید وحدت کلمه باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جنایات بشری رخ داده در میان ملل اسلامی، گفت:‌ تررویست‌ها و حامیانش این جنایات را به دوش دیگران می‌اندازند و این از خصوصیات مثلث شوم واشنگتن،  تل‌آویو و ریاض است.

وی افزود:‌ چند سال پیش کتابی را مطالعه می‌کردم آن کتاب عبارت بود از دفاعیه یک دانشجوی دکتری در عربستان. آن دفاعیه هم نمره بالایی در عربستان آورد و جایزه خوبی را هم گرفت. این دفاعیه را چاپ کردند و به تمام کشورهای اسلامی و کتابخانه‌ها فرستادند که به دست بنده هم رسید. اسم آن را هم نمی‌گویم چون نمی‌خواهم اسم کثیف آن را بیاورم و ترویجی برای آن باشد. خلاصه مطلب این بود که قیام امام حسین(ع) در برابر یزید قیامی حرام بود. چراکه یزید خلیفه وقت بود و در برابر خلیفه وقت مطیع بود، و لذا آن قیام جایز نبود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آنها می‌خواستند راه شهادت و فداکاری را ببندند. نه اینکه حسین استاد شهادت در دنیا است و الان هر خونی ریخته می‌شود در راه سیدالشهدا(ع)است. همین شهدای ما شهدای مدافع حرم اگر قطره قطره خونشان که به زمین می‌ریزد چه در سوریه و چه در سایر نقاط را دنبال کنند، به قتلگاه خون سیدالشهدا(ع) خواهند رسید. آنها می‌خواهند این اسوه و رهبری را از بین ببرند، اما به کوری چشمشان نه اینکه حسین(ع) فراموش نشد، بلکه مقامش هر روز بالاتر و بزرگ‌تر رفته است.

آیت الله امامی کاشانی افزود: در همه جای دنیا از روز عاشورا به عظمت یاد می‌کنند و لذا وجود اقدس امام حسین(ع) روز به روز در تجلی بیشتری است.  این خون‌ها جلوی اراذل و اوباش را می‌گیرد، جلوی آن واشنگتن، تل‌آویو و ریاضی که به دست ولیعهدی بی‌درد و بی‌عقل و بی‌دین افتاده و با ساخت و ساز صهیونیست و آمریکا در حال جنایت هستند را می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اخیراً‌ نیز خبیث شریر عربستانی نطقی کرده پیش شریر دیگری هم پیاله‌اش در واشنگتن و گفته ایران به نام مهدی(عج) و به نام صاحب الزمان(عج) می‌‌خواهد جهان اسلام را بگیرد، تعجبم از این آدم نیست، تعجم از علمای حجاز است، شمایی که این همه حدیث در کتاب‌هایتان دارید و قیام مهدی(عج) در همه جا مطرح است، چرا به این نادان نمی‌گویید این چه حرفی است!. منجی را همه معتقد هستند. بله روزی خواهد آمد و گلوی شما را فشار خواهد داد. مرگ شما به این زودی خواهد رسید.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه هر دو قدرت ایدئولوژی و پول در عربستان به دنبال محو آموزه‌های اسلامی است، اظهار کرد:‌ هردوی این قدرت ها می‌خواهد دنیا را از شهادت و ایثار حسین (ع) خالی کنند و مرتب این هدف را دنبال می‌کنند و پول و دلار فراوانی خرج می‌کنند.

وی ادامه داد: این همه جنایاتی که در سوریه، یمن، فلسطین، لبنان، عراق، آفریقا و ... که به دست داعش‌ها و گروه های مختلف تروریستی به وقوع می‌پیوندد، از سوی همین مثلث خبیث و شوم - واشنگتن و تلاویو و ریاض –است. همین‌هایی که این همه در واشنگتن و تل آویو و ریاض کار می‌کنند. ریاضی که الان به دست ولیعهدی بی‌عقل و بی‌دین و با ساز و کار صهیونیست و آمریکا اداره می شود، که قبلا هم چنین بود ولی الان پرده برداشته شده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نیز گفت: حمایت از کالای ایرانی و مساله بازار ارز و پول یک حقیقتی است و بر دوش همه ماست که در این راستا اقدام کنیم. از همه و قوای سه گانه درخواست یاری دارم.

امام جمعه موقت تهران افزود: زمانی که نظرات همه یکی شدند و تمام اراده‌ها و قدرت‌ها واحد شد، آن فرمایش رهبری عملی می‌شود که فرمود حمایت از کالای ایرانی  که ایجاد شغل و عزت و مساله اقتصاد است. اگر چنین باشد هم شعار مقام معظم رهبری محقق می‌شود و هم مساله پول و ارز حل می شود البته با  تصمیم درست و قدرت و با استقامت. باید گریه کرد به حال کسانی که اقتصاد را متضرر می‌کنند و باید به یاد آن‌ها آورد که چقدر بدبختند.

آیت الله امامی کاشانی همچنین به تفسیر سوره علق پرداخت و گفت:  دنیای ما الان در چه شرایطی است؟ آیا این سوره مبارکه تحقق پیدا کرده است؟ اگر بخواهیم ما این سوره مبارکه را پیاده کنیم، انقلاب اسلامی یک طرف و دشمنان انقلاب طرف دیگر است.  این دشمنان از قدیم بوده‌ و از قدیم هم مخالف با اسلام بوده‌اند و از همان سیصد و اندی سال قبل وهابیت علیه اسلام شروع به کار کرد و  انگلیس نیز افرادی را در کشورهای اسلامی برای پوچ کردن اسلام از محتوا و تفرقه بین مسلمانان فرستاد و دولتی به نام دولت سعودی از همان زمان تشکیل شد.  این روزها مثلث شوم واشنگتن و تلاویو و ریاض این راه را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha