جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدویت

حوزه/ نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت، با محوریت آثار آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت، در گلپایگان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام احمدرضا مرادی، دبیر اجرایی همایش گفتمان مهدویت، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با  اصحاب رسانه، اظهار کرد: همایش مهدویت در ادامه سلسله مباحث گفتمان مهدویت است که چهار دوره آن در سال های گذشته برگزار شده است، اولین دوره آن در استان کردستان، سپس زنجان، دانشگاه صنعتی اصفهان دوره سوم و سپس شهرتبریز و پنجمین دوره آن در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان هست که همزمان با نخستین همایش گفتمان مهدویت در بعد بین المللی است.

دبیر اجرایی همایش گفتمان مهدویت عنوان کرد: این همایش قطعاً ادامه‌دار خواهد بود، چرا که ظرفیت این شهر این چنین است و از سابقه عالم خیز بودن آن مشهود است، ما برای برگزاری این همایش با برخی از دانشگاه های فنی استان اصفهان خواهران و برادران هماهنگ و رایزنی کردیم.

وی افزود: بحث مهدویت بحثی است که جای کار بسیار زیادی دارد، بحث مهدویت در جامعه باید بیش از پیش صورت گیرد، چرا که این موضوع باید در بین نسل نوجوان ما نهادینه شود، امروز دفتر آیت الله العظمی گلپایگانی همت گماشته و مبلغین و روحانیون که دارای سبقه تبلیغ مهدویت دارند به شهر گلپایگان اعزام کرده و در مدارس آموز ش و پروش حضور پیدا می کنند .

دبیر اجرایی همایش گفتمان مهدویت تاکید کرد: مسابقه کتابخوانی به صورت سراسری  از کتاب «نوید امن و امان» از آثار آیت الله العظمی گلپایگانی انتخاب شده، همچنین یکسری از سلسله مباحث مقام معظم رهبری درباره مهدویت تحت عنوان(نوید انتظار) به صورت پی دی اف در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است که می توانند پیش از ماه مبارک رمضان در سایت ثبت نام و آزمون را به صورت آن لاین شرکت کنند.

وی توضیح داد: کمیته های این همایش شامل کمیته فرهنگی به عهده معاونت فرهنگی دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان، کمیته روحانیت به عهده حجت الاسلام میرفندرسکی، کمیته روابط بین الملل، کمیته حراست، کمیته تدارکات و پشتیبانی است، همچنین در سال آتی کمیته بانوان راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام مرادی در پایان گفت: نخستین همایش بین المللی گفتمان مهدویت با محوریت آثار آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، روزهای ۱۶ و  ۱۷ اردیبهشت، با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، در گلپایگان برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha