پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مراسم اختتامیه یازدهمین همایش بین المللی  پژوهش‌های قرآنی

حوزه/ ۱ هزار ۱۱۵مقاله در موضوعات مختلف قرآنی به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد ۱۳۰ مقاله از پژوهشگران ۱۵ کشور خارجی و ۹۸۵ مقاله از پژوهشگران داخلی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» رضا امانی، دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در مراسم اختتامیه این همایش که امروز ۳۰ فروردین ماه ۹۷ در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با محوریت استکبارستیزی را ارائه کرد.

وی از دریافت هزارو ۱۱۵مقاله در همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی خبر داد و اظهار داشت: ۱۳۰ مقاله از کشورهای مختلف جهان به وسیله این همایش دریافت شده است.

دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با اشاره به اینکه این همایش در دو بخش داخلی و خارجی برگزار شده است، گفت: مقالات داخلی در پانزده دانشکده علوم قرآنی در سراسر کشور ارائه شده است و در کمیته‌هایی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

امانی گفت: در مجموع شصت مقاله ارائه شده داخلی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و پس از تقدیر و تجلیل بخشی از آن‌ها وارد مرحله بین‌المللی این همایش شد که در این مراسم از منتخبان این همایش تقدیر و تجلیل خواهد شد.

وی هدف این همایش را ترویج، فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی آموزه‌های قرآن کریم در سطح جوامع اسلامی در کشورهای اسلامی دانست و گفت: پرداختن به موضوعات با توجه به سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است.

دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی ادامه داد: هدف دیگر این همایش سوق‌دهی و جهت‌دهی پژوهش‌های قرآنی پژوهشگران به سوی موضوعات کاربردی و مسأله‌محور، همسو با نیازهای روز و اولویت‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امانی تحقیق عالمانه درباره مبانی و اصول و اهداف جمهوری اسلامی را از اهداف همایش برشمرد و اظهار داشت: در روزهای گذشته نوزده مقاله از پژوهشگران داخلی و خارجی ارائه شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در دوره‌های آینده شاهد ارتقاء فعالیت پژوهشگران و ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌ها باشیم.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha