جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار روحانیون جانباز با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ عده ای می خواهند بین نیروهای مسلح اختلاف ایجاد کنند، اینها بدانند سپاه و ارتش دو بازوی قدرتمند نظام هستند و هرکسی سپاه را تخریب یا تضعیف کند، خائن و یا جاهل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز دردیدار جمعی از طلاب و روحانیون جانباز حوزه علمیه قم، گفتند: عده ای می خواهند بین نیروی های مسلح اختلاف ایجاد کنند، اینها بدانند سپاه و ارتش دو بازوی قدرتمند نظام هستند و هرکسی سپاه را تخریب یا تضعیف کند، خائن  و یا جاهل است.

این مرجع تقلید افزودند: مردم از ارتش غیرتمند و سپاه عزیز حمایت می کنند، عده ای انتقام به برجام را همنوایی با دشمن می دانند، ولی تخریب سپاه را که آمریکا و اسرائیل از اول با آن دشمن بودند و الان هم آن را تحریم کردند، همنوا با دشمن نمی دانند؛ ولی بدانند این کار دقیقا همنوا بودن با دشمن است.

ایشان در ادامه گفتند: علما همیشه در دو عرصه علم و مبارزه بوده اند و تلاش کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی جانبازان را شهدای زنده دانستند که به گردن همه حق دارند و از زحمات خانواده جانبازان نیز تشکر کردن و گفتند: ما کتابی با عنوان شهداء الفضیله که نگاشته علامه امینی است داریم، ایشان علمای ما را همین گونه معرفی می کند که از ابتدا هم در میدان رزم و هم در میدان تبلیغ هرگز آرام نبوده اند. ایشان 121 نفر را ذکر فرموده که هم در جبهه فضیلت و علم و قلم و بیان قهرمان بوده اند، در جبهه رزم هم در مقابل دشمنان ساکت نمی نشستند

معظم له گفتند: کسانی که حرکت کردند برای جنگ بدانند یک لحظه خستگی، تشنگی و گرسنگی شان در محضر خدا نگاشته می شود. در هر نقطه ای که قدم گذاشتید و دشمن را به خشم آوردید، هر ضربه ای که شما به دشمن زدید، در دیوان پروردگار عمل صالحی نوشته شده است.

ایشان دادمه دادند: موضوع جهاد و جانبازی و شهادت و در خون گام برداشتن است. اما بدانید که خوشبختانه شما هر دوی اینها را دارید. عده ای هم باید در حوزه ها حضور یابند و در دین تفقه کنند و الحمدلله که شما این دو فضیلت را با هم کسب کرده اید. این چه فضیلت بزرگی است که باعث افتخار و عزت اسلام و انقلاب شده اید.

این مرجع تقلید گفتند: جانبازان واقعا شهدای زنده می باشند و کار خانواده جانبازان هم کار بسیار بزرگی است.  کتاب هایی که نوشته شده راجع به تعداد رزمندگان بسیار مهم است. بنده شخصا بعد از فتنه به 22 استان سفر کردم و سعی کردم با همه گروه ها چهره به چهره صحبت کنم. آماری از هر استان که چه تعداد شهید دارند برای ما خیلی مفید است که در کجا به شهادت رسیدند، وصیت نامه شان چه بوده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: نوعا شهددای ما دعای ندبه، صفوف نماز جمعه، اعتکاف و منبر ها را مراقبت می کردند. مهم است که ما اینها را بدانیم. مثلا نوشته اند خانواده ها در مصیبت و شهادت ما زاری نکنند و بدانند باید درخواست کنند که هدیه شان پذیرفته شود. یا جوانان می گفتند روی قبر ما ننویسید جوان ناکام چون ما به هدفمان رسیده ایم.

ایشان بیان کردند: آن ارتباطی که بین لشکر و راهنما وجود دارد، بسیار مهم است. الان همان ارتباط با ولایت که در زمان جبهه بوده، نیاز است. ما باید خیلی بیدار باشیم. هم در حوزه درس بخوانیم و هم در برابر مستکبرین بایستیم.

معظم له گفتند: یکی دیگر از وظایف علما، ارتباط با امام عصر(عج) است. افتخار ما این است که سرباز ایشان هستیم. شیخ عباس قمی در کتابی که راجع به حوزه ها نوشته اند و افرادی که با امام عصر(عج) ارتباط داشته اند را آورده اند. نقل شده که میرزای قمی یکبار برای سفر عتبات مشرف شدند. ایشان عالم بزرگی بودند که 24 مرتبه در زمان جنگ با روس فرموده بودند همه باید آموزش نظامی ببینند. ایشان که وارد نجف شدند، علما برای دیدار ایشان می آمدند. یکی از علما مرحوم بحرالعلوم بوده اند. میرزای قمی به ایشان گفتند که کمی صحبت درباره دیدارهایتان با امام عصر (عج) داشته اید برای من تعریف نمائید. ایشان فرمود من همیشه برای مشکلات به محضر امیر المومنین(ع) میرسیدم که ایشان یکبار بنده را به مسجد سهله حواله دادند. من رفتم و دیدم امام در حال قرآن خواندن هستند، عرض کردم چه خوش است صوت قرآن زتو دلربا شنیدن به رخت نظاره کردن سخن خدا شنیدن، که آقا فرمودند بیا و سوالت را مطرح کن.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha