پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین معزی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اینکه در هر کشوری رفتارهای خشک و منعطف کارکنان یک شرکت یا اداره را می توان مشاهده کرد، گفت: این کلام امیرمومنان(ع) که می فرمایند «فَأَحْبِبْ لِغَیْرِكَ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِكَ» به این معنی است که به طور مثال یک کارمند خود را جای مراجعه کننده و ارباب رجوع بگذارد و رفتار مورد انتظار را مدنظر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین معزی، در نشست اخلاق اداری در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: باید نگاه دوستی و مهربانی را در کارها نهادینه کرد و فقط در چارچوب اداری و به اصطلاح به گونه ای خشک رفتار نکرد، بلکه رفتاری منعطف داشت.

وی با اشاره به اینکه در هر کشوری رفتارهای خشک و منعطف کارکنان یک شرکت یا اداره را می توان مشاهده کرد، اظهار داشت: این کلام امیرمومنان(ع) که می فرمایند «فَأَحْبِبْ لِغَیْرِكَ مَا تُحِبُّ لِنَفْسِكَ» به این معنی است که به طور مثال یک کارمند خود را جای مراجعه کننده و ارباب رجوع بگذارد و رفتار مورد انتظار را مدنظر قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به آیه «فَبِما رَحمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم ۖ وَلَو كُنتَ فَظًّا غَليظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِكَ ۖ فَاعفُ عَنهُم وَاستَغفِر لَهُم وَشاوِرهُم فِي الأَمرِ ۖ فَإِذا عَزَمتَ فَتَوَكَّل عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ المُتَوَكِّلينَ(سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۵۹)» اشاره کرد و همچنین گفت: وقتی کسی کارمند شد نباید اخلاق را از دست بدهد و در این میان طلبه ای که کارمند یک نهاد می شود باید بداند که در هر حال، یک مبلغ، روحانی و داعی الی الله است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی همچنین با اشاره به نمونه هایی از بد اخلاقی هایی که در خانواده ها یا جامعه از سوی افرادی روی داده و موجب دوری خانواده و دیگران از دین شده است، تاکید کرد: باید انسانیت و اخلاق را مدنظر داشت وگرنه افراد از اسلام و دین دور می شوند؛ البته برخی نیز با رفتار مناسب و اخلاقی خود موجب نرمش یا جذب دیگران به اسلام شده اند.

وی خطاب به کارکنان حوزوی گفت: باید سعی کرد به عنوان سرباز امام زمان(عج) به طلاب علوم دینی خدمت ارائه داد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین نسبت به تاثیر اخلاق در جذب افراد به دین و نیز اثرگذاری بی اخلاقی در دین گریزی و عدم پذیرش دین از سوی دیگران، اشاره و نمونه هایی از بی اخلاقی و بد رفتاری ها را بیان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رفتارهای گروه هایی اشاره کرد که خود را مسلمان می نامند، ولی در واقع بر ضد اسلام گرایی کار می کنند که نمونه آن رفتار غير اخلاقي و  غیردینی وهابیت و در نتیجه ایجاد گروه هایی مانند داعش بوده است که در همین چند سال گذشته کاری کرد که رشد اسلام کُند شود و چهره ای نامناسب از دین را نشان داد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی به بد اخلاقي ها و جنایات و وحشی گری هایی که در اروپا ایجاد شده و نمونه آن جنایت در بوسنی و هرزگوئین بوده است نیز اشاره کرد که علیه مسلمانان انجام شد و فجایعی به وقوع پیوست.

انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha