شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام علی مولایی  مدیرکل روابط عمومی حوزه  خواهران

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مولایی با تأکید بر بومی سازی شیوه‌های جهانی روابط‌عمومی گفت: بهترین دستورات ارتباطی در قرآن و روایات اسلامی بیان شده است و باید استاندار‌د‌ها و شیوه‌های جهانی در کار روابط عمومی متناسب با نوع فعالیت و محتوای سازمان‌ها و نهاد‌ها بومی‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،‌حجت‌الاسلام والمسلمین علی مولایی، ضمن تبریک۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی و با اشاره به جایگاه آن در عصر حاضر گفت: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه‌ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت‌های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی تبلیغات نیست افزود: روابط عمومی به معنای رسیدن به یک فهم مشترک و اقناع درست مخاطب است؛ باید به این نکته توجه داشته باشیم که اطلاع‌رسانی از اجزای کار ارتباطی است، البته رابطه‌‌اش با تبلیغات قابل بحث و بررسی است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به جایگاه روابط عمومی در حوزه‌های علمیه بیان کرد: حوزه‌های علمیه از گذشته تا کنون، همواره محل رجوع مردم و مأمن آن‌ها بوده و هستند، اگرچه در برخی بخش‌ها به دلایلی رابطه بعضی حوزویان با اقشار مختلف جامعه کاهش یافته ولی هیچگاه گسسته و جدا نشده است.

وی با بیان اینکه حوزویان فرزندان همین مردم هستند و مردمی بودن جز لاینفک تفکر و عمل آن‌ها است ادامه داد: به نظر بنده داشتن مهارت‌های ارتباطی برای همه طلاب و به ویژه‌ مبلغان ضروری و لازم است و باید طلاب و مبلغان توجه‌ای ویژه به مهارت‌های ارتباطی داشته باشند.

مدیر مسئول نشریه نمای حوزه با تأکید بر اینکه بزرگان حوزه همواره الگوی رفتاری بوده و هستند گفت: طلاب و مبلغان باید با نحوه پوشش صحیح، پیرایش، نحوه سخن گفتن و زبان بدن که در عنوان«ارتباط موثر» جای می‌گیرد، آشنایی کامل داشته باشند، چراکه آگاهی به این مسائل اثرگذاری طلاب و مبلغان را دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه روابط‌عمومی مخزن تجارب ارتباطات بین انسانی است عنوان کرد: رابطه انسانی شاخص‌ترین مسئله در روابط عمومی است و حفظ احترام مخاطبانِ همراه و منتقد، سطح نفوذ روابط عمومی‌ها را تعیین می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین والمسلمین مولایی با بیان اینکه روابط عمومی بدلیل ماهیت خاص خود و ضرورت ارتباط مستمر، زیر نظر مستقیم بالاترین مقام مسئول دستگاه متبوع قرار دارد اظهار کرد: امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به وظایف روابط‌عمومی‌ها ادامه داد: رصد دقیق و صحیح وقایع، مشارکت دادن تمام بدنه مجموعه در امور و تزریق روح همراهی و باهم بودن در سازمان از جمله وظایف روابط‌عمومی‌‌ها است.

مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر اینکه روابط‌عمومی باید تیزبین باشد و در لحظه تصمیم بگیرد و عمل کند گفت: روحیه کارمندی و پشت‌میز نشینی تناسبی با کار روابط عمومی ندارد و روابط عمومی‌ها به همان اندازه که وکیل مدافع سازمان در بیرون از مجموعه هستند، مدافع افکار مخاطبان در میان مدیران سازمان نیز هستند.

وی با تأکید بر بومی سازی شیوه‌های جهانی روابط‌عمومی افزود: بهترین دستورات ارتباطی در قرآن و روایات اسلامی بیان شده است و باید استاندار‌د‌ها و شیوه‌های جهانی در کار روابط عمومی متناسب با نوع فعالیت و محتوای سازمان‌ها و نهاد‌ها بومی‌سازی شود.

مدیر مسئول نشریه نمای حوزه‌ با اشاره به ظرفیت‌های روابط عمومی ابراز کرد: روابط عمومی در هر سازمانی، امکانی در اختیار تمام بخش‌های آن سازمان است که تاثیرات زیادی در گسترش، تعمیق و ماندگاری فعالیت بخش‌های مختلف سازمان دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد بستر تفاهم، همکاری و جلب اعتماد عمومی و اعتمادسازی درون و برون سازمان از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌ها است خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه روابط‌عمومی‌ها درگاه ورود جامعه به سازمان هستند، صداقت در آن‌ها بسیار اهمیت دارد البته باید به اینکه نیز توجه شود که صداقت در روابط‌عمومی به معنای واقع‌بینی، واقع‌نگاری و واقع‌گویی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مولایی عنوان کرد: یکی دیگر از مسائل مهمی که باید به آن توجه شود، شناخت زبان مخاطب است چراکه ادبیات، گویش و درک گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه متفاوت است.

وی با تأکید بر ضرورت ارتباط بیشتر حوزه‌های علمیه با دیگر سازمان‌ها و نهاد‌های ملی و بین‌المللی گفت: نهاد‌های حوزوی باید گام‌های بلند‌تری در زمینه ارتباطات و روابط عمومی بردارند و به همین دلیل باید افق‌های وسیع‌تری در ارتباط مراکز حوزوی با سایر‌ نهاد‌ها و سازمان‌ها‌ی داخلی و خارجی تعریف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha