جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ بخش کودک بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم(۱۵)

حوزه/ روحانیون خوش ذوق عضو گروه فرهنگی، هنری و تبلیغی دین و هنر با عنوان «عمو آخوندها»، در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، معارف دینی را در قالب بازی، مسابقه، قصه گویی قرآنی و هنر و خلاقیت به کودکان و نوجوانان آموزش می دهند

حجت الاسلام سعید فرخوند، مدیر گروه فرهنگی، هنری و تبلیغی دین و هنر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن، به بیان سابقه این گروه پرداخت و بیان داشت: گروه در سال 94 توسط جمعی از طلاب هنرمند کشور تأسیس شد.

وی رسالت گروه را در چهار محور فرهنگی، تبلیغی، هنری و رسانه ای برشمرد و خاطرنشان کرد: پشتوانه گروه طلابی هستند که می خواهند تبلیغ هنری داشته باشند. هدف گروه استفاده از موهبت هنر برای تبلیغ دین است.

مدیر گروه دین و هنر تأکید کرد: گروه دارای ظرفیت فراوانی است، ولی با توجه به اهمیت کار کودک و نوجوان در این بخش متمرکز شده ایم و در نمایشگاه های مختلف حضور پیدا می کنیم.

وی افزود: نوع کار ما هنری است؛ چون ابزار هنر بهترین ابزار برای برقراری ارتباط با کودکان و نوجوانان است.

حجت الاسلام فرخوند در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه های بخش کودک نمایشگاه بین المللی قرآن که توسط گروه دین و هنر اجرا می شود پرداخت و گفت: در این بخش چهار آیتم شامل مسابقه، قصه گویی، هنر و خلاقیت و دیجیتال را داریم که تمامی این بخش ها برای کودکان و نوجوانان تعبیه شد.

وی اضافه کرد: در بخش بازی و مسابقه که عمده فعالیت ما را تشکیل می دهد مهارت دینی به صورت غیر مستقیم به کودکان القاء می شود. در بخش قصه گویی قصه های قرآنی و اخلاقی بیان می شود.

مدیر گروه دین و هنر یکی از قسمت های مهم بخش کودک را دیجیتال برشمرد و تصریح داشت: در این بخش فرصت ها و تهدیدهای رسانه ها برای خانواده ها بازگو می شد تا آن ها بدانند کودکانشان چگونه باید از رسانه استفاده کنند.

وی افزود: امسال گروه دین و هنر از نیروهای مؤسسات و مجموعه های تبلیغی دیگر نیز بهره می برد و در این نمایشگاه 17 فاضل و روحانی حوزه تبلیغ هنری مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام فرخوند استقبال مردم از بخش کودک را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: اکنون مقداری ارتباط گیری با کودک و نوجوان سخت شد چون شاهد اتفاقات رسانه ای مختلف هستیم و وقتی یک طلبه کار متفاوتی انجام می دهد، مردم جذب او می شوند.

وی ادامه داد: تلاش ما استفاده از ابزار هنر برای جذب کودکان، نوجوانان و خانواده ها است. البته در این کار جایگاه حوزه و روحانیت را نیز حفظ می کنیم.

انتهای پیام/

313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha