سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: حوزه‌های علمیه استان برای ترویج وقف‌های فرهنگی ظرفیت‌های خوبی دارند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: امروز وقف‌های فرهنگی در جامعه از نیازهای مهم و اساسی است و حوزه‌های علمیه و مبلغان دینی می‌توانند به اشاعه این فرهنگ در جامعه کمک کنند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه بهترین پناهگاه دینی و معنوی مردم به شمار می‌روند و با توجه به تأثیرگذاری حوزه‌ها و با استفاده از ظرفیت‌های وقف در این بخش می‌توان بیش‌ازپیش توسعه فرهنگی را رقم زد.

مدیرکل اوقاف و امور  خیریه خراسان شمالی  گفت: حوزه‌های علمیه و علما در این زمینه رسالت مهمی را بر عهده‌دارند تا فرهنگ‌سازی بیشتر درزمینهٔ وقف‌های فرهنگی و وقف حوزه‌ها  شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: به‌طور حتم وقف برای حوزه‌ها بارزترین مصداق باقیات و صالحات و از منظر دنیوی و اخروی هم بیشترین سودمندی را برای واقف نیک‌اندیش و دوراندیش به همراه دارد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی به تأثیرگذاری حوزه‌ها در جامعه اشاره کرد و افزود: اساساً حوزه‌ها زمینه‌ساز هدایت جامعه به‌سوی اخلاقیات و گسترش فرهنگ اهل‌بیت(ع) هستند.

وی همچنین از خیران نیک‌اندیش استان خواست در وقف اموال خود به این بخش هم توجه بیشتری کنند چرا که این استان برای تقویت حوزه‌های علمیه و حوزه فرهنگ نیاز مبرم به کمک آن‌ها دارد
مدیرکل اوقاف و امور  خیریه خراسان شمالی با یادآوری اینکه بهره‌مندی از برکات اوقاف، می‌تواند در تعالی و توسعه هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه در استان بسیار مؤثر باشد، خاطرنشان کرد: گام‌های خوبی در راستای کمک به فعالیت‌های حوزه‌های علمیه برداشته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha