پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تفسیر نهج البلاغه آیت الله طه محمدی

حوزه/ آیت الله طه محمدی، وجود دین را در پویایی جامعه مهم توصیف کرد و گفت: امروز آمریکا کشور ما را در تحریم قرار داده است، اما با این شرایط باز هم شاهد پیشرفت های نظام و افزایش قدرت و اقتدار ایران هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز در کلاس تفسیر نهج البلاغه که در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان برگزار شد گفت: کسی که در معرفت امام شناسی کامل باشد، بر اساس دین قیم عمل خواهد کرد. قیم بودن یعنی رعایت کردن قوانین حیات بخش دین که نتیجه آن زنده نگه داشتن انسان و جامعه و پویایی آن خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مردگان تنها کسانی نیستند که از این دنیا رفته اند، بلکه آن عده ای که دستورات الهی را اجرا نمی کنند و منکر آن هستند نیز جز مردگان باید حساب کرد.

وی، وجود دین را در پویایی جامعه مهم توصیف کرد و گفت: امروز آمریکا کشور ما را در تحریم قرار داده است، اما با این شرایط باز هم شاهد پیشرفت های نظام و افزایش قدرت و اقتدار ایران هستیم.

امام جمعه همدان ادامه داد: بسیاری از کشورهای عربی با وجود سرمایه های نفتی عظیمی که در اختیار دارند در جهان ذلیل هستند و دلیل آن دوری از اسلام ناب محمدی و رفتن زیر پرجم استکبار است.

رئیس شورای حوزه علمیه همدان به فتنه های دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: دشمنان هیچ گاه دست از خیانت و شیطنت بر نخواهند داشت و این وظیفه مسلمانان است که همیشه آگاه و هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: یکی از راه های مقابله با این دشمنی ها شناخت حجت خدا و معرفت امام شناسی است که همچون چراغی، راه را برای ما روشن می کند و راه درست را از بی راهه نمایان می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha