جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابوترابی فرد

حوزه/ امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مهم ترین عامل اقتدار ایران بیعت ملت با امام راحل و آفرینش انقلاب و خلق دفاع مقدس بود و سپس بیعت ملت با مقام معظم رهبری است که ایران را در این جایگاه از اقتدار قرار داده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صدا وسیمای مرکز قزوین با تبریک روز خبرنگار، گفت: جامعه‌ امروز بیش از پیش به وحدت و همدلی نیاز دارد و رسانه ملی در استحکام این وحدت بسیار تاثیرگذار است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر تحلیل عالمانه مشکلات و پرهیز از سطحی نگری، افزود: رسانه ملی باید ریشه‌های مشکلات را تبیین کند و به مردم اطلاع دهد تا مانع از بروز چالش‌های جدی شود.

وی تصریح کرد: ریشه مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید در رسانه ها به صورت عالمانه و کارشناسانه بررسی شود و نگاه سطحی به آنها منطقی نیست.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز در دنیا جنگ رسانه مطرح است و دشمنان با ایجاد شبکه های مختلف در تلاش هستند که این ملت را از این نظام مقدس جمهوری اسلامی جدا کنند، رسانه ملی باید با برنامه ریزی منظم و دقیق بتواند این توطئه ها را به موقع و به هنگام رصد و خنثی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: مهم ترین عامل اقتدار ایران بیعت ملت با امام راحل و آفرینش انقلاب و خلق دفاع مقدس بود و سپس بیعت ملت با مقام معظم رهبری است که ایران را در این جایگاه از اقتدار قرار داده است.

وی اظهارکرد: شیاطین سلطه تمامیت خواه هستند، همان طور که نظام سلطه تصمیم گرفت پادشاه عربستان را کنار بزند و جوانی که در معرض آسیب ها و شهوات قرار دارد را جای او قرار دهد.

 امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی نمی توانند یک نظام سیاسی مردم سالار را تحمل کنند و آنان در ایران، سوریه، عراق، بحرین و سراسر دنیای اسلام به دنبال رژیم های دیکتاتوری همچون عربستان هستند، زیرا اوست که می تواند منافع آمریکا را حفظ کند.

رسانه های انقلابی در قرارگاه جنگ نرم عملیات مشترک انجام می‌دهند

علی دارابی، معاون امور استان‌های رسانه ملی نیز در این مراسم با اشاره به این که شبکه‌های استانی صدا و سیما باید زبان ونماینده مردم باشند و از سوی دیگر باید خدمات دولتمردان را منعکس کنند، گفت: فعالیت در این مسیر، حرکت در میدان مین و برقراری تعادل میان این دو، هنر رسانه است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: همه رسانه‌های انقلاب در یک سنگر هستند و در قرارگاه جنگ نرم عملیات مشترک انجام می‌دهند.

دارابی با بیان اینکه جهت دهی به افکار عمومی ماموریت رسانه هاست، افزود: رسانه‌ها میدان دار کار، تلاش و آبادانی و پیشرفت کشور هستند.

معاون رئیس سازمان صدا وسیما با بیان اینکه امروز دشمنان در یک جبهه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار دارند، گفت: آنان رسما اعلام کردند تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال می‌کنند تا ۴۰ سالگی انقلاب را جشن نگیرند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور افزود: صف مطالبات مردم از صف کسانی که به ارزش‌ها توهین می‌کنند جداست.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در استانه ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم، گفت: خوشبختانه امروز مستضعفان عالم پیام انقلاب اسلامی را در یافت کرده اند.

دارابی، ۴۰ سالگی انقلاب را فرصتی برای معرفی الگو‌های جامعه به جوانان دانست و افزود: امسال برای ۴۰ سالگی انقلاب برنامه‌های خوب ومناسبی تدارک دیده شده است و همه استانداران بعد از انقلاب کارنامه خدمات استان خود را در برنامه‌های تلویزیونی برای مردم تشریح می‌کنند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی در ادامه با اشاره به تاریخ کهن و با قدمت استان قزوین گفت: با توجه به چهره‌های بزرگ و ماندگار این استان باید الگو‌های واقعی را به مردم معرفی کرد.

نقش رسانه‌ها در شفاف سازی و مبارزه با فساد

همچنین استاندار قزوین نیز در سخنانی، نقش رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در شفاف سازی و مبارزه با فساد را بسیار مهم خواند.

عبدالمحمد زاهدی با بیان اینکه نقش رسانه ملی در همه عرصه‌ها در کشور بی بدیل و تاثیرگذار است، گفت: در زمان جنگ سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای در جهان، رسانه ملی طلایه دار و فرمانده میدان است.

وی افزود: در این شرایط برای حفظ وحدت و یکپارچگی، باید یک صدای واحد از همه رسانه ها، تریبون ها، محافل و گروه‌ها شنیده شود و آن، در جهت ایجاد، ارتقا و نمایش وحدت است.

استاندار قزوین با بیان اینکه نقشی که رسانه ملی و واحد‌های استانی با توجه به اقلیم‌ها و فرهنگ‌های متفاوت درخصوص توسعه منطقه‌ای در کشور دارند، گفت: رسانه ملی در مراکز استان‌ها از یک طرف به ویژگی‌های درون استانی می‌پردازد و از طرف دیگر رابط اخبار استانی و کشوری است که این مهم در صدا و سیمای تازه تاسیس قزوین، به خوبی نمود دارد.

لزوم معرفی مشاهیر و شخصیت‌ها

در ادامه این مراسم، مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز قزوین با ارائه گزارشی به اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: تلاش کردیم در چهار سال گذشته دوربین رسانه ملی همواره در میان مردم باشد و در این مسیر هم موفق بودیم.

معصومی فر، تولید آثار فاخر در بخش‌های مختلف به ویژه معرفی مشاهیر و شخصیت‌های استان را از برنامه‌های مهم برشمرد و در این خصوص از تولید ۴۰ مستند و سریال خبر داد.

مدیرکل سابق صدا وسیمای مرکز قزوین اضافه کرد: همفکری و تعامل با مجموعه مدیریتی استان اولویت ما در پیشبرد برنامه‌های انقلاب اسلامی بود.

معصومی فر گفت: استان قزوین ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی از جمله مفاخر بزرگی، چون شهید رجایی و مرحوم ابوترابی دارد که باید بیشتر به مردم معرفی شود.

امروز با تهاجم رسانه‌ای روبرو هستیم

در پایان این مراسم، سعید انبارلویی مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز قزوین نیز گفت: امروز با تهاجم رسانه‌ای روبرو هستیم و لذا باید مراقب باشیم دشمنان به اهداف شان نرسند.

وی افزود: با ایمان، تقوا و حفظ وحدت باید از ارزش‌های چهل ساله انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha