جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانش آموزان

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: به طور میانگین بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در دوبخش امام جماعت مدارس دخترانه و بخش پرورشی، فرهنگی و تربیتی به مدارس اعزام می شوند.

کریم زاده، معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفت و گو با سرویس استان های خبرگزاری حوزه، پیرامون برنامه های فرهنگی تربیتی این معاونت گفت: بحث ارتقای مشاوره در مدارس علمیه خواهران با تعداد قابل توجهی مشاور که در مدارس حضور دارند در دستور کار قرار دارد، بنابراین نیاز هست که این مشاوران در دوره ها و بازه های زمانی مشخصی از نظر علمی مهارتی ارتقا پیدا کنند و اگر خداوند توفیق دهد در ایام تابستان سعی براین داریم تا دوره های آموزشی ارتقایی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: بخش دیگر برنامه های ما مربوط به تربیت مربی تبلیغ است، در این راستا طلاب مستعد و مرتبط با تبلیغ در مجامع  مختلف و با موضوعات متنوع برای ایام مناسبتی و در طول سال آماده می شوند و در  دوره های آموزشی مرتبط  شرکت می کنند ما هم در مدیریت حوزه خواهران استان تهران با دامنه گسترده ای این برنامه  را ادامه می دهیم.

حضور خواهران مبلغه در راهپیمایی بزرگ اربعین

کریم زاده با اشاره به برنامه های اربعین حسینی گفت: امسال برنامه دیگری داریم که عبارت است از ساماندهی مبلغان خواهری که برایشان امکان همکاری در ایام اربعین حسینی وجود دارد. این مبلغان به یاری خداوند بعد از شناسایی و ساماندهی و ارزیابی توانمندیشان، در دوره های ارتقایی و مهارتی مشارکت کرده و می توانند به عنوان مبلغ در موکب های خواهران حضور پیدا می کنند . این برنامه با همکاری ستاد اربعین حسینی ان شاءالله امسال اجرا می شود.

مشارکت  در طرح خادم یاران رضوی

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: طرح خادم یاران رضوی از سال گذشته با همکاری آستان قدس رضوی در دستور کار قرار گرفته، در همین راستا شناسایی طلابی که به مشاوره در حرم رضوی علاقه مند هستند، انجام شده است. همچنین تربیت مربیان سبک زندگی رضوی در این راستا انجام می شود. طلابی که در تهران شناسایی شدند، در  آزمون مقدماتی شرکت کردند و تعداد قابل توجهی پذیرش شده و مصاحبه آنان در مرداد ماه برگزار می شود .

 

وی خاطرنشان کرد: در این طرح  برای مشاوره بین 80 تا 100 نفر انتخاب می شوند و  این تعداد دائما بروز رسانی می شود و ممکن هست افزایش هم پیدا کند.

کریم زاده با اشاره به برخی از برنامه های تبلیغی ماه مبارک رمضان این معاونت گفت: در ماه رمضان برنامه حفظ قرآن هر طلبه و یا یک مبلغ انجام شد تا مبلغان  به عنوان وظیفه خودشان این برنامه را پیگیری کنند. حضور مبلغان ما  در مراسم بانوان و حفظ جز سی قرآن کریم در اولویت بود . اعزام مبلغ به اماکن و مشاهد مشرفه، مجالس خانگی و مراکز مختلف دیگر برای آموزش تفسیر و احکام از دیگر برنامه های تبلیغی خواهران طلبه استان تهران بود.

ارائه مشاوره ازدواج

وی با اشاره به همکاری معاونت فرهنگی حوزه خواهران استان تهران با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، گفت: خوشبختانه ما همکاری خوبی با این نهاد داریم و  حدود 100 نفر از مبلغان به عنوان مشاور تربیتی و اخلاقی در خوابگاه های دانشجویان دختر فعال هستند و در مناسبت های مختف هم دعوت می شوند؛ همچنین در دانشگاه های مختلف در طرح های ازدواج هم همکاری دارند و  مشاوره های ازدواج را ارائه می دهند.

حضور تبلیغی یک هزار طلبه در مدارس استان تهران

وی در خصوص فعالیت طلاب در مدارس گفت: در مدارس ما غالبا در سطح  استان تهران همکاری با اداره کل شهر و شهرستان های تهران وجود دارد و ما عضو ستاد همکاری حوزه علمیه و اداره آموزش و پرورش هستیم و در جلسات متعدد حضور داریم و به طور میانگین بالای 1000 مبلغ در دو بخش امام جماعت مدارس دخترانه و پرورشی، فرهنگی و  تربیتی به مدارس اعزام می شوند.

مبلغان بایستی  فرم معرفی نامه از طرف ما داشته باشند تا  آموزش و پرورش آنها را بپذیرد، این برنامه در راستای تفاهم نامه ما با آموزش و پرورش در طول سال برگزار می شود و گاهی اوقات مدارس از طلاب می خواهند که در فصل تابستان هم برای دانش آموزان کلاس برگزار کنند.

کریم زاده تصریح کرد: در طرح امین هم مبلغان ما حدود 110 نفر در مدارس مستقرند که غالبا مدرسه برنامه ریزی هایش متناسب با برنامه ریزی مبلغان است و در این زمینه تاثیر گذار بودند، به طوری که در بخش متوسطه پذیرش هایی هم داشتیم. دانش آموزانی که با مدارس علمیه آشنا شدند و به حوزه علاقه مند شدند و بعد از دیپلم در مدارس علمیه ثبت نام کردند.

                                            

آموزش مهارت های زندگی به بانوان و دختران

وی با اشاره به مهمترین رویکرد معاونت فرهنگی حوزه های علمیه خواهران استان تهران بر ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگی بویژه در تهران تاکید کرد و گفت: در بحث تحکیم بنیان خانواده، آموزش مهارت های لازم را برای بانوان و دختران اعم از طلبه و جامعه پیرامونی در دستور کار داریم. به هر حال به اندازه توان و ظرفیتمان بایستی بتوانیم تاثیر گذار باشیم و در کاهش طلاق نیز مبلغان به عنوان اولویت تبلیغی می توانند موثر واقع شوند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان تهران در پایان گفت: یکی از کارهای ما همکاری با ستاد کاهش طلاق بهزیستی است. در این راستا در زمینه اعزام مبلغ همکاری خواهیم داشت تا برای جامعه پیرامونی موثر باشیم  و ان شاءالله خانواده ها تداوم بیشتری داشته باشند تا جامعه موفقی داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha